Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vedajail ei vea
Kui vedude vahendajad said mullu majanduse elavnemisest hoo sisse ning ka turuliidrid kasvasid gasellina, siis veofirmadeni õitseng ei jõudnud.
Äripäev kirjutas aprilli lõpus, et Eesti juhtivad vedude vahendamisega tegelevad ettevõtted ehk ekspedeerijad kasvavad gasellina. Näiteks Schenker ja DSV kasvatasid eelmisel aastal käivet vastavalt poole ja viiendiku võrra. Tihti ekspedeerijaile töötavatel veofirmadel selliseid kasve ette näidata pole.Äripäeva autoveofirmade topi esikümme nentis, et kõrge kütuse hinna tõttu ei kasvanud nende käibed ja kasumid eelmisel aastal nii palju kui näiteks ekpedeerijatel. Kuigi firmajuhid on positiivsed, ei näe enamik kasvu ka selleks aastaks.
Vahendaja teenib alati"See on väga lihtne. Ostke endale faks, telefon, hankige infoliinid ja sidemed ning hakake müüme. Teil ei ole mitte mingisuguseid kulusid. Ükskõik, kui vilets töö ei ole, võtab ekspedeeria alati vahelt kasumi välja ning vedaja jääb ilma," tegi mullu Äripäeva Autovedajate TOPis esikümnesse kerkinud Simeon Transport OÜ juhatuse liige Guido Leppik selgeks, miks ekpedeerijatel läks eelmisel aastal väga hästi aga nende käive langes umbes 8%.
Autoveofirmadel kasvas eelmisel aastal kütusekulu, kuid teenuse hinda kütuse kallinemisega samas taktis tõsta ei õnnestu. "Päris naiivne oleks mõelda, et kliendid lähevad kütuse hinnat õusuga kohe kaasa. Muidugi on meil häid pikaajalisi lepinguid. Kui eskpedeeria teeb aasta alguss lepinguid ära ning lubab odavalt vedada, siis ta vedajale selle eest kuluhinda muutudes lepinguid ei uuendata," lausus Leppik.
Kuidas läks teistel Äripäeva autotranspordifirmade TOPi edukamatel ning kui palju rohkem kaupa mullu liikus, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Alyona Stadnik, Rivo Sarapik