• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,14
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,14
  • 28.05.12, 06:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedajail ei vea

Kui vedude vahendajad said mullu majanduse elavnemisest hoo sisse ning ka turuliidrid kasvasid gasellina, siis veofirmadeni õitseng ei jõudnud.
Äripäev kirjutas aprilli lõpus, et Eesti juhtivad vedude vahendamisega tegelevad ettevõtted ehk ekspedeerijad kasvavad gasellina. Näiteks Schenker ja DSV kasvatasid eelmisel aastal käivet vastavalt poole ja viiendiku võrra. Tihti ekspedeerijaile töötavatel veofirmadel selliseid kasve ette näidata pole.Äripäeva autoveofirmade topi esikümme nentis, et  kõrge kütuse hinna tõttu ei kasvanud nende käibed ja kasumid eelmisel aastal nii palju kui näiteks ekpedeerijatel. Kuigi firmajuhid on positiivsed, ei näe enamik kasvu ka selleks aastaks.
Vahendaja teenib alati"See on väga lihtne. Ostke endale faks, telefon, hankige infoliinid ja sidemed ning hakake müüme. Teil ei ole mitte mingisuguseid kulusid. Ükskõik, kui vilets töö ei ole, võtab ekspedeeria alati vahelt kasumi välja ning vedaja jääb ilma," tegi mullu Äripäeva Autovedajate TOPis esikümnesse kerkinud Simeon Transport OÜ juhatuse liige Guido Leppik selgeks, miks ekpedeerijatel läks eelmisel aastal väga hästi aga nende käive langes umbes 8%.
Autoveofirmadel kasvas eelmisel aastal kütusekulu, kuid teenuse hinda kütuse kallinemisega samas taktis tõsta ei õnnestu. "Päris naiivne oleks mõelda, et kliendid lähevad kütuse hinnat õusuga kohe kaasa. Muidugi on meil häid pikaajalisi lepinguid. Kui eskpedeeria teeb aasta alguss lepinguid ära ning lubab odavalt vedada, siis ta vedajale selle eest kuluhinda muutudes lepinguid ei uuendata," lausus Leppik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuidas läks teistel Äripäeva autotranspordifirmade TOPi edukamatel ning kui palju rohkem kaupa mullu liikus, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Alyona Stadnik, Rivo Sarapik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele