• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 11.12.12, 09:08

Tööinspektsioon: veofirmadel palju rikkumisi

Praeguses kiires maailmas ja tihedas konkurentsis esineb sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kontrollis märkimisväärselt rikkumisi, teatas tööinspektsioon.
Põhiliseks rikkumiseks on andmete säilitamine. Eriti annab tunda ettevõtete puhul, kes kasutavad oma tegevusloa all teiste firmadele kuuluvaid autosid ja autojuhte. Paljud veoettevõtjad, ei tea siiamaani, et ettevõttel on kohustus säilitada autojuhtide töö- ja puhkeaja ning ühenduse tegevusloa alla kuuluvate autode kinnitatud ärakirjade andmed. Seega tuleks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leheküljelt  otsingute alt kontrollida, millised ärakirjad on väljastatud nende tegevusloa alla. Andmeid peab säilitama 365 päeva.
Suureks probleemiks on ka digitaaltahhograafi omavatest autodest andmete alla laadimine ja nende esitamine kontrollijale. Kuigi juba 2006 aastast toodetud autodel on digitaalne sõidumeerik kohustuslik, ei tea paljud ettevõtted siiamaani, et tulenevalt liiklusseadusest tuleb neid andmeid juhikaardilt ja autost perioodiliselt alla laadida. Liiklusseadus sätestab juhi kaardilt andmete regulaarse kopeerimise vähemalt 28 päeva, sõidukist vähemalt 90 päeva järel.
Kontrolli käigus on selgunud, et ka analoog salvestuslehtede kogumise ja säilitamisega on paljudel ettevõtetel probleeme, kuna autoettevõtte juhid arvavad, et neid on vaja säilitada ainult 28 päeva. Tihtipeale käsivad ettevõtte juhid vanemad kui 28 päeva ning rikutud või rikkumistega salvestuslehed ära visata ning seda ka tehakse.
On ettevõtteid, kus veokorraldajad ei kontrolli oma autojuhtide töö- ja puhkeaja registreerimise nõuete täitmist. Tööle asumisel ei juhendata juhte selles, et liiklusseaduse kohaselt tuleb registreerida oma töörežiimid. Pea igas ettevõttes leidub mõni autojuht, kes registreerib töö- ja puhkeaja (režiimid) lüliteid kasutades valesti, jätab üldse registreerimata või lülitab tööle asudes asendisse muu töö ja jätabki päevaks ajaks sellesse asendisse.  
Peamised töö-ja puhkeaja rikkumiste põhjused on:
1)    töö iseloom - tellimusveod (treilerveod), hooajatööd (kevad-sügis);
2)    autojuhtide soov kiiremini koju saada;
3)    laevale jõudmine;
4)    autojuhi poolne (EÜ) määruse nr 561/2006 mitte tundmine;
5)    tööandjate ja logistikafirmade käsud.
 

Seotud lood

Uudised
  • 07.01.13, 14:19
Veofirmad rikuvad massiliselt reegleid
Veofirmad peavad üha vähem kinni töö- ja puhkeaja nõuetest, mistõttu ohustavad väsinud veokijuhid nii liiklejaid kui kauba kohalejõudmist.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele