Jaapani suuruselt kolmas autotootja Honda Motor kärpis juba teist korda järjest kasumi väljavaadet, sest firma müügid kannatavad raskustes Euroopa ning Hiina ja Jaapani poliitilise tüli tõttu.
Autotootja tunnistas ka kasumi pitsitusi n-ö firma teisel koduturul USAs, kuhu läheb üle poole firma toodangust, sest sooduspakkumistega üritatakse kliente meelitada enda autosid ostma, kirjutab Wall Street Journal.
Honda teenis aasta viimases kvartalis puhaskasumina 77,4 miljardit jeeni ehk 627 miljonit eurot, mis on aasta varasemaga võrreldes 62% kasv. Samas jäi tulemus kaugelt alla analüütikute prognoositud 105 miljardile dollarile.
Märtsis lõppevaks majandusaastaks alandas Honda puhaskasumi prognoosi 370 miljardi jeenini (3 mld eurot), mida on 75% rohkem võrreldes aasta varasemaga, kuid 1,3% vähem võrreldes oktoobrikuise prognoosiga.
Firma alandas niigi oktoobris varasemat kasumiprognoosi koguni 20% võrra, tuues languse põhjuseks nõrga automüügi ja tugeva jeeni.
Praegust prognoosi alandamist selgitas firma finantsjuht Fumihiko Ike, et peamine põhjus seisneb järsus müügilanguses Hiina ja Euroopa müügis ja seda oli ette näha.
Firma asetegevjuhi Tetsuo Iwamura sõnul tahab firma käesoleva aastaga müüa firma jaoks rekordilised 4,4 miljonit autot (2012 läks müügiks 3,82 miljonit Hondat). Selle saavutamiseks peaks firma kasvatama müüki Hiinas läinud aasta 640 000 autolt 750 000 autoni. USA müük peaks kasvama 1,43 miljonilt 1,55 miljonini.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele