Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    C- ja D-kategooria juhtimisõigus edaspidi viieks aastaks

    Veoauto- ja bussijuhtidel tuleb edaspidi vahetada juhiluba iga viie aasta möödumisel.

    Alates 19. jaanuarist väljastatakse C- ja D-kategooria sõiduki juhtimisõigust kümne aasta asemel viieks aastaks. Muudatuse põhjuseks on see, et Euroopa Liit soovib liikmesriikides ühtlustada juhtimisõiguse kehtimisaega.
    Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur selgitas, et muudatus puudutab eelkõige juhte, kes töötavad veoauto- ja bussijuhtidena. Neil tuleb juhiluba vahetada viie aasta möödumisel, sest C-kategooria kehtivuseks on viis aasta. Juhtimisõigus B-kategoorias väljastatakse samas kümneks aastaks. Inimesed, kes ei tööta veoautojuhina, kuid kellel on lihtsalt C-kategooria auto juhtimisõigus, võivad oma juhiloa vahetada selle kehtivuse lõppemisel kümne aasta pärast - või ka varem, kui näiteks tekib vajadus kasutada veoautot.
    "Kutselistel juhtidel peab olema ka vastav juhi kutsetunnistus, mis kehtib samuti viis aastat ning nemad peavad enne kutsetunnistuse kehtivuse lõppemist läbima perioodilise täienduskoolituse, et saada uus kutsetunnistus," lisas Kangur.
    Hansabuss ASi juhatuse esimees Neeme Tammis ütles, et tegelikult elab nende ettevõte juba n-ö viieaastase rütmi järgi, kuna rahvusvahelise autojuhi litsents kehtib niikuinii viis aastat. Samas pidas ta loa vahetamist kümne aastase perioodi tagant mõistlikumalt.
    "Loomulikult, eks ta on tülikas lisateema ja ennekõike igale bussijuhile täiendav kulu ning minu meelest üsna mõttetu bürokraatia," ütles Tammis, "Teisest küljest peame tõdema, et oleme arvestanud sellega nii või teisiti, kuna meie kutsetunnistused kehtivad viis aastat ja bussijuhid peavad läbima iga viie aasta tagant koolituse, nii-öelda ennast uuesti atesteerima."
    Tammis arutles, et eks riik püüab lühema juhtimisõiguse kaudu sundida juhte ka tervisetõendit uuendama, sest muidu on seda raske teha. "Riik on võib-olla teinud omale asja lihtsaks. Seal on võib-olla oma uba sees ka, aga see positsioon on natuke vale," leidis ta.
    "Meil on digimeeriku (digitaalse sõidumeeriku - toim.) kaart, mida Euroopa nõuetest tulenevalt niikuinii vahetame, koolitust peame niikuinii tegema, sest tuleb atesteerimine, nii et me ei peaks veel juhilube sinna juurde lisama. Kümme aastat võiks olla selleks mõistlik rütm," ütles Tammis.
     
    Muudatused juhiloalJuhtimisõiguse kehtivusaeg hakkab kategooriate lõikes olema näha juhiloa tagumisel küljel.Juhiloa tagaküljele kantakse uued kategooriad AM (rollerid, 2-,3- ja 4- rattalised mopeedid) ja A2 (mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti). Samuti kantakse loale juhtimisõiguse kategooria kehtivuse lõpp. C- ja D-kategooriate ning nende alamkategooriate puhul kehtib alates 19.01.2013 juhtimisõigus viis aastat.A- ja D- kategooria juhtimisõiguse taotlemise vanuse alammääraks on 24 aastat.Juhiloa esiküljele lisandub masinloetav kood (MRZ). Juhiloale on jäetud ka koht kiibi jaoks, kuid kiipi veel ei kasutata.
    Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik, Tanel Raig
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.