Tallinna Kaubamaja neljanda kvartali kasum tuli alla analüütikute ootuste.
Kvartalikasum vähenes aastaga 5,7 protsenti, 8,2 miljonile eurole. Swedbanki analüütikute ootus oli kõige lähemal tulemustele. Swedbanki analüütikud ootasid 8,28 miljoni eurost kasumit, SEB Enskilda 8,7 miljoni eurost ja LHV pank 8,9 miljoni eurost kasumit.
Kaubamajade kasum kasvas aastaga 5 protsenti, 2,4 miljonile eurole.
Tulemusele mõjus kehvasti Selverite puhaskasumi 21,4protsendine vähenemine, 3,5 miljonile eurole. Selver laienes ja avas kolm uut Selverit ning Koduselveri.
Autokaubanduse kasum vähenes 9,9 protsenti, 0,3 miljonile eurole. Jalatsikaubanduse kasum kasvas 3,5 protsenti, 0,2 miljonile eurole. Kinnisvara kasum kasvas 23 protsenti, 1,9 miljonile eurole.
Aastakasumiks kujunes 21 miljonit eurot.
„Tallinna Kaubamaja kontserni tegevuse 2012. aasta märksõnaks oli ulatuslik uute kontseptsioonide turuletoomine ning müügikeskkondade renoveerimine – see oli kontserni kasumlikkuse kõige suurem mõjutaja. Sellest hoolimata õnnestus ka üha kasvava konkurentsi tingimustes teenida kasumit pea sama palju kui aasta varem. Samuti on Tallinna Kaubamaja end selgemalt ja tugevamalt positsioneerinud kaubavaldkondades, kus oleme tugevad või lausa turuliidrid,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „See lubab kindla tundega vastu liikuda selle aasta väljakutsetele.“
Puusepa sõnul avas kontsern eelmise aasta neljandas kvartalis kokku kuus uut kauplust, mis Eesti konteksti arvestades on märkimisväärne tulemus: „Liiatigi on arvestatava kasumi teenimine Eesti jaekaubanduses praegu üldse pigem erakordne nähtus.“ Lisaks uute kaubanduspindade rajamisega kaasnevatele kuludele tuli kaupmeestel mullu rinda pista ka kõrgenenud energiakuludega ning laienemisega käib paratamatult kaasas ka tööjõukulude kasv.
„Kui eraldi valdkondadest rääkida, siis hindame väga positiivseks eelmisel aastal toimunud arengut kontserni jalatsikauplustes ning samuti läks edukalt automüük,“ tõdes Puusepp. „Oleme ka kontserni turvaettevõtte tegevust laiendanud üha uutesse Selveritesse, mille kiiduväärt tulemuseks on kaupluste puudujääkide vähenemine.“
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele