Kristi Malmberg • 11. aprill 2013
Jaga lugu:

Kanajev ostab osaluse Muuga terminalis

Muuga konteinerterminali ehitus sai ajapikendust ja peaks liikuma hakkama, kuna osaluse ostab Anatoli Kanajev.

Kanajevil kuuluv Transiidikeskuse AS vaidlustas mullu uuele terminalile operaatori leidmise riigihanke tulemused ja tänavu veebruaris rahuldas ringkonnakohus Transiidikeskuse määruskaebuse, mille tulemusena asub halduskohus lahendi jõustumise korral vaagima, kas oleks võimalik tuvastada Tallinna Sadama poolt läbiviidud uue konteinerterminali riigihanke ja selle järel Rail Garant Estoniaga sõlmitud lepingute tühisus.

Anatoli Kanajev kahtlustas hanketulemuste järel koguni seda, et Tallinna Sadama uue konteinerterminali osanike seas on varjatult ka sadama juhid ning palus seda uurida kapol. Tallinna Sadama kinnitas, et see on absurdne konstruktsioon.

Vaidlused hanketulemuste üle on terminali valmimist aina edasi lükanud. Tallinna Sadama nõukogu otsustas tänasel koosolekul anda juhatusele volitused muuta Muuga uue konteinerterminali hoonestusõiguslepingut, pikendades Rail Garant Estonia taotluse alusel terminali valmimise tähtaega 12 kuu võrra.

"Terminali arendaja esitas taotluse pikendada terminali valmimise tähtaega 12 kuu võrra 2014. aasta juulini," kommenteeris Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli.

Rail Garant Estonia esindaja vandeadvokaadi Jüri Raidla sõnul tingisid hoonestamise tähtaja pikendamise soovi terminali arendamist takistanud arvukad kohtuvaidlused, mis on olulisel määral raskendanud nii finantsinvestorite kui ka strateegiliste partnerite kaasamist.

Tallinna Sadama nõukogu nõustus hoonestusõiguslepingu muutmisega ja tähtaja pikendamisega tulenevalt asjaolust, et arendusprojekti takistavad juriidilised vaidlused peaksid lõppema juhul, kui Transiidikeskus omandab Rail Garant Estonia ja hakkab ellu viima Rail Garant Estonia, Tallinna Sadama ja Transiidikeskuse poolt ettevalmistatavat Muuga sadama konteineriäri restruktureerimist.

Nõukogu esimehe sõnul sai lepingutingimuste muutmisega nõustumise puhul määravaks asjaolu, et Rail Garant Estonia poolt väljapakutu on lahenduseks kahe aasta pikkusest juriidiliste vaidluste tupikseisust. "Tallinna Sadama eesmärk on kiirelt areneval konteinervedude turul konkurentsivõime säilitada ning pakutud lahenduse puhul jäävad kehtima kõik Rail Garant Estonia poolt pakutud hoonestusõiguse tingimused," lausus Seli.

Konteineriäri restruktureerimise kava näeb muuhulgas ette Transiidikeskuse poolt hoonestusõiguse omaniku Rail Garant Estonia omandamist ja Muuga sadamas uue terminali valmimise järel terminali operaatorina jätkamist. Venemaa suurimate logistikaettevõtete hulka kuuluv Rail Garant Grupp jätkab konteinervedude teostamist läbi Muuga terminali.

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on Muuga sadama konteineriäri restruktureerimisega tekkimas realistlik perspektiiv uue konteinerterminali valmimiseks Rail Garant Estonia tehtud pakkumuse tingimustega. "Rail Garant Estonia on tänase seisuga Tallinna Sadama ees kõik lepingujärgsed kohustused - sealhulgas hoonestusõiguse tasu maksmine – täitnud. Samuti sisendab kindlust kiireks edasiliikumiseks meie pikaajaline ja usaldusväärne koostöö Transiidikeskusega," lausus Kaljurand.

Transiidikeskuse juht Erik Laidvee lausus, et ettevõte peab läbirääkimisi Rail Garant Estonia omandamiseks. „Tallinna Sadama nõukogu otsus loob eeldused  lähiajal kokkuleppele jõudmiseks,” ütles Laidvee. “Meie soov on keskenduda terminaliteenuse osutamisele ja Rail Garant Grupp saab olema üks meie klientidest.”

Tallinna Sadam rajas 54 miljoni eurose maksumusega uue konteinerterminali infrastruktuuri Euroopa Liidu abiraha toel 2011. aastal. Muuga uue konteinerterminali arendusprojekt avab võimaluse sadamat läbivat konteinerkäivet senisega võrreldes kahekordistada.

Rail Garant on üks suurimaid transpordifirmasid Venemaal, mis ühendab 11 raudtee- ja konteineriveo ning ekspedeerimisfirmat.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum