• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 23.09.14, 19:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Viitasime riskidele juba varem"

Saaremaa Laevakompanii juht Tõnis Rihvk loodab järgmisel lepinguperioodil riigiga koostööd jätkata. 
Rihvki sõnul saatsid nad enne hankepakkumise tähtaega majandusministeeriumile kirja, milles juhtisid tähelepanu eelkõige hanketingimuste riskidele. Tema hinnangul ei võimaldanud sellised tingimused ühelgi pakkujal, Väinamere Liinidel ega teistel, esitatud hanketingimusi nõutud ulatuses täita.
„Esitasime siiski omapoolse pakkumuse, järgides hanketingimusi ja reaalselt teostatavaid tegevusi. Loomulikult lootsime positiivset otsust ning kindlust, et saame jätkata panustamist mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse parendamisse,“ sõnas Rihvk.
Sarnaselt majandusminister Urve Palole ei soostunud Rihvk selgitama, millistele hanketingimustele nende ettevõte ei vastanud. „Kuna ees ootavad võimalikud läbirääkimised majandusministeeriumiga, siis ei saa me hankepakkumise üksikasju avaldada,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laevakompanii juht väitis, et ei pea kohaseks hinnata selle hanke puhul ministri pädevust ja kompetentsi. „Oluline on, et praamiliiklus jätkuks tõrgeteta ka edaspidi ja vähemalt samal heal tasemel kui seni,“ lisas ta.
Majandusministeerium teatas täna, et mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamise hankele laekus tähtajaks üks pakkumine Vjatšeslav Leedo firmalt OÜ Väinamere Liinid, mis ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.
Ministeerium ootab uusi pakkumisi oktoobri alguseks, seejärel algavad maksimaalselt 60 päeva kestvad läbirääkimised.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele