Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Funtikov: pole motivatsiooni Eestist ära kolida
Eesti imelapseks nimetatud mängufirma Creative Mobile OÜ asutaja Vladimir Funtikovi sõnul on ta küll mõelnud, et võiks ettevõttega Eestist ära kolida, kuid soodsad tingimused hoiavad siin. “Oleme mõelnud, kuid konkreetset plaani meil ei ole. Praegu kolimiseks ei ole motivatsiooni ning plaani ärakolimiseks samuti mitte,” ütles Funtikov Äriplaanil.
Eestis odavad töökäed. Küsimusele, mis teda ikkagi Eestis hoiab ja miks tema ettevõtte kontor siin asub (paljud idufirmad kolivad näiteks Londonisse, Bostonisse, New Yorki või San Franciscosse – toim), vastas ta, et Eesti eelis on odav tööjõud, mis on suhteliselt heal tasemel. Ta tõi näite, et kui tema 75 töötajat peaks täna töötama San Francsicos, oleksid kulud viis korda kõrgemad.
Samas avaldas Funtikov muret teiste Eestis tegutsevate mängufirmade osas. Ta tõi näiteks, et Eestis on umbes kolmkümmend mängufirmat, kuid ainult üks nendest on edukas. “Ma ei ütleks, et keegi on mu äri tegemist Eestis takistanud, aga kindlasti saaks riik rohkem aidata,” rääkis Funtikov.
Ta rõhutas, et ei ole vaja just tema ettevõtet aidata, vaid pigem väiksemaid ettevõtteid. “Kui valitsus toetaks selliseid ettevõtteid, siis edukaid ettevõtteid oleks meil palju rohkem,” lausus Funtikov.
Head seadmed panevad mängima. Ta tõi näite, et teised riigid panustavad mängutootmise valdkonda palju rohkem. “Leedu meelitab ettevõtteid enda juurde, näiteks Suurbritannias on maksusoodustus mängutootjatele,” nimetas Funtikov. “Soome investeeris sellesse valdkonda 10 aastat tagasi ja teenib seda tagasi.”
Mis puudutab mängude tootmist, siis Funtikovi sõnul üle 90% mängutootjatest on eksportöörid ning viimased viis aastat on kõige arenenumad just mobiilimängude tootjad. Selle põhjuseks on nutitelefonide ja tahvelarvutite populaarsus. Ta lisas, et nutitelefonid on tehniliselt väga head ning nendes on hea mänge mängida, ning mobiilis mänge mängivate inimeste arv kasvab igal aasta. “See turg ei saa nii peagi otsa,” märkis Funtikov.
Küll muutub see sektor tema sõnul aina küllastunumaks ja konkurents tugevneb. “Aga meil on ka eelised – suur arv kasutajaid, sealhulgas ka Aasia turg,” sõnas Funtikov.
Timmimine toob käibelisa. Järgmise aasta suhtes on Funtikov optimistlik ning ootab tulu kasvu. Uus kasv ei tule tema sõnul mitte uute mängude pealt, vaid olemasolevate mängude arendamise ehk detailide lisamise pealt. “Nüüd keskendume konkreetsele tootele, mille järele on tarbijal nõudlus. Praegu ootab meid ees investeeringute ja arendamise aeg,” sõnas Funtikov.
Eelmisel aastal kahanes Creative Mobile’i käive 16%, puhaskasum vähenes lausa 93%. Ärikasum oli kolm korda väiksem kui 2012. aastal, kahanes ka kasumlikkus – 61 protsendilt 5 protsendile. Kui 2012. aastal võtsid omanikud ettevõttest välja 1,45 miljonit eurot dividende, siis mullu vaid 200 000 eurot.
Mis on mis
Creative Mobile
Programmeerib mobiilimängeAsutatud: 2009Omanikud: Vladimir Funtikov (42%), Sergei Panfilov, IrinaPanfilova, Viktoria Pikat, Serhiy SlyeptsonAsukoht: TallinnTöötajaid: 65Tulemused: Käive mullu 7,1 mln eurot, aastaga langes 1,3 mln euro võrra. Samas 2011. aastal oli käive vaid 2,7 mln eurot.Kasum mullu 1,8 mln eurot, kukkudes aasta varasemaga võrreldes lausa 4 mln euro võrra ning jäädes 0,3 mln euroga alla ka kaks aastat varasemale tulemusele.Edetabelis. Mullune Äripäeva IT- ja arvutifirmade TOPi võitja, tänavu langes 40 koha võrra. Edetabel ilmub 14. oktoobril.
Üks küsimus
Mis eristab Eesti parimaid ettevõtteid? Mida teevad nemad teisiti?
Vladimir Funtikov, Creative Mobile’i kaasasutaja ja juhtPüüavad kuuluda maailmaklassi, isegi kui nad tegutsevad väikesel turul. Edu on mõtteviis, mida organisatsioonis peab edasi andma ülevalt alla kuni selle madalaimate tasemeteni.
Heiti Hääl, Alexela Grupi suuromanikEi karda muutust. Nad jätkavad arengut ja innovatsiooni ka siis, kui on saavutanud kasumlikkuse ning näevad suurt pilti ka out of the box (ebatraditsioonilisust otsiva – toim) pilguga.
Kristjan Rahul, Utilitase omanikTahe kasvada ning ettenägelikkus. Pikk plaan, et tahetakse olla turul ja mitte keskmiste seas ka 10–15 aasta pärast.
Aivar Rehe, Danske Banki juhtEdu tagab kiire kohanemine turukeskkonnas. Ettevõte koosneb inimestest, kohanemise efektiivsuse määrab inimeste valmisolek muutusteks. Siin on suur tähtsus juhtidel. Edukas on see organisatsioon, kes suudab pidevalt muutuda.
Mailis Lintlom, Windoori omanikEesti parimad ettevõtted on isemõtlejad. Eristuda aitab riskijulgus, sihikindlus, paindlikkus, töötajate ja toodete unikaalsus.
Ain Hanschmidt, Tallinki suuromanikParimad ettevõtted julgevad mõelda strateegiliselt suurelt ja teha suuri investeeringuid. Taktikaliselt tegutsevad nad sihikindlalt eesmärgi nimel ning hoiavad kulud kontrolli all.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.