• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 08.10.14, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: peaminister Rõivas on kõigest käsutäitja

Kolmapäeval ilmunud Äripäeva sõsarlehele Delovõje Vedomosti antud intervjuus kritiseeris Juhan Parts teravalt valitsuskoalitsiooni otsust praamiehitust pidurdada.
Juhan Parts
  • Juhan Parts
  • Foto: Eiko Kink, Äripäev
Partsi sõnul on praamlaevade hanke ettevalmistusega pikalt tegeldud ning sellega oleks pidanud edasi minema, mitte pidurit tõmbama.Kas Teie meelest on mingi seos selle vahel, et Saaremaa maavanem oli 1994. aastal ja on tänini mõjukas poliitik Jüri Saar, kelle poeg Indrek Saar kuulub Sotsiaaldemokraatliku Erakonna juhatusse? SDE loovutab ilmselt ühel või teisel moel praamiliikluse Saaremaa Laevakompaniile veel 10 aastaks. Kui asi pole neis kahes persoonis, siis kelle kaudu huvitatud osapooled võisid hüpoteetiliselt valitsust mõjutada? Mul on tekkinud oletus, et just ebakõlad praamiliikluse korraldamises lõid naela IRLi ja Reformierakonna koalitsiooni kirstu. On see nii?Muidugi, 2004. ja 2006. aasta konkursi asjaolud tunnistavad seda, et mingit konkurentsi pole, kui tellida teenus operaatorilt koos talle kuuluvate praamidega. Eraldised maksumaksja taskust ainult kasvavad. Eksperdid arvutasid võimalikuks kokkuhoiuks [kui riik omaks praame - toim.] 6-8 miljonit eurot.Küsimused sellest, miks uus koalitsioon muutis tegevusplaani, on õigustatud. Ütleme nii, selle ettepaneku [praamid riigile osta - toim.], „ostis välja“ Indrek Saar, kes blokeeris Urve Palole [majandusminister, SDE – toim.]  eelmise plaaniga edasi liikumise. Ja ka Rõivas pole üldse Andrus Ansip: temalt ei küsita, ta on täideviija. Aga „raudne“ Ligi osutus ootamatult „paindlikuks“.Kui uus koalitsioon poleks midagi teinud ja oleks lasknud sadamal viia hange lõpuni, oleks riigil tänaseks kolm ostetud parvlaeva ja neljas ehitamisel. Pärast seda oleks saanud korraldada läbipaistva hanke laevade operaatori leidmiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele