• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tänasest saab Eestis Teslat rentida

    Tesla model SFoto: Tesla model S

    Eesti esimene Tesla omanik Mario Kadastik otsustas koos sõbra Toomas Arikega teha Tesla rentimise firma, kust saab tänasest elektriautot rentida.

    „Tänasest hakkame pakkuma Tesla rentimise võimalust. Seda nii eraisikutele kui ka firmadele, nii lühiajaliselt kui ka pikaajaliselt ning juhita või juhiga,“ rääkis Kadastik.
    Mõte Teslat rentima hakata tuli rahva huvist. „Selle asemel, et hakata autosid vahetama ja uusi ostma, mõtlesime, et võiks turul puuduvat kohta täita,“ selgitas Kadastik. „Elektriautode renti küll on, aga Teslade vastu on kogu aeg huvi tuntud. Regulaarselt olen saanud Tesla fänniklubilt kirja, kas kuskilt oleks võimalik rentida ürituse või reklaami jaoks jne. See idee on mõnda aega juba küpsenud.“

    Mario Kadastik on esimene Tesla omanik Eestis, fänniklubi eestvedaja ning aktiivne brändi populariseerija. Lisaks Tesladega tegelemisele uurib ta universumi saladusi Euroopa Tuumauuringute Keskuses (CERN).

    Toomas Arike on üks Tesla esimesi omanikke Eestis ning esimese P85D omanik. Lisaks Tesla lipu kõrgel hoidmisele parandab Toomas ka meie kõigi elukvaliteeti meditsiinitehnika vallas.

    Kadastiku sõnul on esialgu plaanis rentida kahte autot. Mõlemad on olnud kasutusel, kuid lähevad puhtalt rentimiseks. „See on kasvav tempo. Kohe on võimalik ühte rentida, aga lähiajal liitub teine ka,“ märkis Kadastik.
    Äripartneril Toomas Arikel on praegu kaks Teslat, nendest üks läheb kohe rentimisele. "Kui inimene tahab rentida autot pikemaks perioodiks - pool aastat kuni kaks -, siis on ka selline võimalus olemas. Hetkel me oleme paindlikud ja vaatame rohkem klientide huve,“ sõnas Kadastik.
    Võistleb luksusautodega
    Ettevõte hakkab konkureerima Kadastiku sõnul pigem ülemise otsaga autoturust. „Me kindlasti ei hakka konkureerima lihtsate igapäevaste autorendifirmadega, vaid pigem sportlikuma ja luksusklassi autodega, mis teise suunitlusega,“ märkis Kadastik. Ta lisas, et ka ühe tunni kaupa ei ole võimalik Teslat rentida.  „Kindlasti jälgime ka seda, kellele me rendime,“ märkis Kadastik.
    Põhiliselt hakkavad autod olema Tallinnas, aga kokkuleppena on võimalik autot rentida ka väljaspool Tallinna. „Hetkel oleme otsustanud minna seda teed, et pakume kliendile sobivama lahenduse,“ rääkis Kadastik.
    Kui bensiiniauto puhul peab klient veenduma, et bensiinipaak oleks tagastusel täis, siis Tesla puhul seda nii karmilt ei nõuta. „Tõenäoliselt saab klauslina olema tingimus, et kui tuuakse mõni tund varem auto ära, siis üleandmise kohas saab akut laadida järgmise kliendi jaoks,“ märkis Kadastik.
    Odavaim Euroopas 
    Hind hakkab olema Euroopa odavaim. „Võrreldes teiste Euroopa Tesla rendihindadega me pakume odavamat teenust, aga mitte nii odavat kui üldine autode rendihind Euroopas,“ sõnas Kadastik.
    Kadastik ei osanud öelda, kas sellest ärist võib saada tema põhisissetulek ja ta paneb teaduri ameti maha. „Kunagi ei tea, kui suureks see äri kasvada võib. Kindlasti see ei jää kahe auto äriks,“ rääkis Kadastik. Ta ei välista ka seda, et teenust laiendatakse välismaale. „Kuna Teslal saab järgmine aasta valmis super laadimise võrgustik, mis katab kogu Euroopa ja milles laadimine on tasuta, siis miks mitte pakkuda seda teenust ka teistes riikides Euroopas,“ sõnas Kadastik.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Argo Rosin: tõsiroheline pööre vajab rohkem insenere
Ühiskonnas tuleb hakata tunduvalt rohkem väärtustama reaalaineid ja insenertehnilisi erialasid, mis õpetavad ringmajanduse probleeme lahendama, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli professor ja inseneriteaduskonna teadusprodekaan Argo Rosin.
Ühiskonnas tuleb hakata tunduvalt rohkem väärtustama reaalaineid ja insenertehnilisi erialasid, mis õpetavad ringmajanduse probleeme lahendama, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli professor ja inseneriteaduskonna teadusprodekaan Argo Rosin.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Veho omandas Mercedes-Benzi sõidukite müüja Lätis
Läti konkurentsiamet andis automüüjale Veho õiguse omandada Mercedes-Benzi sõidukite müüja Lätis Domenikssi, teatas ettevõte pressiteate vahendusel.
Läti konkurentsiamet andis automüüjale Veho õiguse omandada Mercedes-Benzi sõidukite müüja Lätis Domenikssi, teatas ettevõte pressiteate vahendusel.
Euroopa kiireima kasvuga majandust kimbutavad vanad mured
Kuigi analüütikud ootasid kolmanda kvartali sisemajanduse koguprodukti (SKP) aastakasvuks kahekohalist numbrit, on Eesti 8,6protsendine majanduskasv seni avaldatud andmete põhjal Euroopa kiireim. Sarnaselt muu maailmaga veab Eesti majandust tugev nõudlus, kuid hoogsamat kasvu pärsivad tööjõunappus, inflatsioon ja viiruse uus tüvi.
Kuigi analüütikud ootasid kolmanda kvartali sisemajanduse koguprodukti (SKP) aastakasvuks kahekohalist numbrit, on Eesti 8,6protsendine majanduskasv seni avaldatud andmete põhjal Euroopa kiireim. Sarnaselt muu maailmaga veab Eesti majandust tugev nõudlus, kuid hoogsamat kasvu pärsivad tööjõunappus, inflatsioon ja viiruse uus tüvi.