Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tänasest saab Eestis Teslat rentida

    Tesla model SFoto: Tesla model S

    Eesti esimene Tesla omanik Mario Kadastik otsustas koos sõbra Toomas Arikega teha Tesla rentimise firma, kust saab tänasest elektriautot rentida.

    „Tänasest hakkame pakkuma Tesla rentimise võimalust. Seda nii eraisikutele kui ka firmadele, nii lühiajaliselt kui ka pikaajaliselt ning juhita või juhiga,“ rääkis Kadastik.
    Mõte Teslat rentima hakata tuli rahva huvist. „Selle asemel, et hakata autosid vahetama ja uusi ostma, mõtlesime, et võiks turul puuduvat kohta täita,“ selgitas Kadastik. „Elektriautode renti küll on, aga Teslade vastu on kogu aeg huvi tuntud. Regulaarselt olen saanud Tesla fänniklubilt kirja, kas kuskilt oleks võimalik rentida ürituse või reklaami jaoks jne. See idee on mõnda aega juba küpsenud.“

    Mario Kadastik on esimene Tesla omanik Eestis, fänniklubi eestvedaja ning aktiivne brändi populariseerija. Lisaks Tesladega tegelemisele uurib ta universumi saladusi Euroopa Tuumauuringute Keskuses (CERN).

    Toomas Arike on üks Tesla esimesi omanikke Eestis ning esimese P85D omanik. Lisaks Tesla lipu kõrgel hoidmisele parandab Toomas ka meie kõigi elukvaliteeti meditsiinitehnika vallas.

    Kadastiku sõnul on esialgu plaanis rentida kahte autot. Mõlemad on olnud kasutusel, kuid lähevad puhtalt rentimiseks. „See on kasvav tempo. Kohe on võimalik ühte rentida, aga lähiajal liitub teine ka,“ märkis Kadastik.
    Äripartneril Toomas Arikel on praegu kaks Teslat, nendest üks läheb kohe rentimisele. "Kui inimene tahab rentida autot pikemaks perioodiks - pool aastat kuni kaks -, siis on ka selline võimalus olemas. Hetkel me oleme paindlikud ja vaatame rohkem klientide huve,“ sõnas Kadastik.
    Võistleb luksusautodega
    Ettevõte hakkab konkureerima Kadastiku sõnul pigem ülemise otsaga autoturust. „Me kindlasti ei hakka konkureerima lihtsate igapäevaste autorendifirmadega, vaid pigem sportlikuma ja luksusklassi autodega, mis teise suunitlusega,“ märkis Kadastik. Ta lisas, et ka ühe tunni kaupa ei ole võimalik Teslat rentida.  „Kindlasti jälgime ka seda, kellele me rendime,“ märkis Kadastik.
    Põhiliselt hakkavad autod olema Tallinnas, aga kokkuleppena on võimalik autot rentida ka väljaspool Tallinna. „Hetkel oleme otsustanud minna seda teed, et pakume kliendile sobivama lahenduse,“ rääkis Kadastik.
    Kui bensiiniauto puhul peab klient veenduma, et bensiinipaak oleks tagastusel täis, siis Tesla puhul seda nii karmilt ei nõuta. „Tõenäoliselt saab klauslina olema tingimus, et kui tuuakse mõni tund varem auto ära, siis üleandmise kohas saab akut laadida järgmise kliendi jaoks,“ märkis Kadastik.
    Odavaim Euroopas 
    Hind hakkab olema Euroopa odavaim. „Võrreldes teiste Euroopa Tesla rendihindadega me pakume odavamat teenust, aga mitte nii odavat kui üldine autode rendihind Euroopas,“ sõnas Kadastik.
    Kadastik ei osanud öelda, kas sellest ärist võib saada tema põhisissetulek ja ta paneb teaduri ameti maha. „Kunagi ei tea, kui suureks see äri kasvada võib. Kindlasti see ei jää kahe auto äriks,“ rääkis Kadastik. Ta ei välista ka seda, et teenust laiendatakse välismaale. „Kuna Teslal saab järgmine aasta valmis super laadimise võrgustik, mis katab kogu Euroopa ja milles laadimine on tasuta, siis miks mitte pakkuda seda teenust ka teistes riikides Euroopas,“ sõnas Kadastik.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Soome valmistub müüma osalust neljas firmas
Soome valitsus teeb parlamendile ettepaneku vähendada riigi osaluse limiiti neljas ettevõttes – lennujaamafirma Finavia ja raudteetranspordifirma VR osalus väheneks seniselt 100 protsendilt 50,1 protsendile, gaasifirma Gasumi ja postifirma Posti osalus väheneks seniselt 50,1 protsendilt 33,4 protsendile.
Soome valitsus teeb parlamendile ettepaneku vähendada riigi osaluse limiiti neljas ettevõttes – lennujaamafirma Finavia ja raudteetranspordifirma VR osalus väheneks seniselt 100 protsendilt 50,1 protsendile, gaasifirma Gasumi ja postifirma Posti osalus väheneks seniselt 50,1 protsendilt 33,4 protsendile.