Päästeamet saab lähiaastatel 43 uut päästeteenistuse põhiautot, mis on valmistatud Poolas ja mille kogumaksumus on 15,3 miljonit eurot.
![Päästeteenistuse uue auto ristimine 2007. aastal.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=638a8dd2-ccde-599c-96e2-634e59457977&width=3840&q=70)
- Päästeteenistuse uue auto ristimine 2007. aastal. Foto: Andras Kralla
Siseministeeriumi korraldatud riigihanke päästeteenistuse põhiautode tarneks võitis Poola ettevõte "WAWRZASZEK ISS Spólka z ograniczona odpowiedzialnoscia" Spólka komandytowa, kes on üks juhtivatest erisõidukite tootjatest Euroopas.
Siseminister Hanno Pevkuri sõnul on uute päästeautode ostmine järgmine loomulik käik päästetehnika uuendamisel. "Mõni aeg tagasi ostsime uued redelautod, nüüd põhiautod ja järge on ootamas paakkonteinerid, paak- ning konteinerautod. Seda kõike selleks, et ajaga kaasas käia ja olla valmis pakkuma inimestele parimat päästeteenust,’’ lausus minister.
Pevkur tõi uute autode vajadusena näiteks, et praegu päästeametis kasutuses olevast 96 põhiautost 15 ehitatud enne 1997. aastat ning 34 sellised, mille ehitusaasta on vahemikus 19972003. "Samas on väljavahetamisele minev päästetehnika veel päris heas seisus, mis võimaldab osa tänastest autodest anda vabatahtlike päästjate kasutusse ja seeläbi parandada ka vabatahtlike võimekust, kuna nende autod on kohati väga vanad ja amortiseerunud,’’ lausus Pevkur.
Esimene põhiauto peaks Eestisse saabuma hiljemalt järgmise aasta juulis, Kõik masinad peavad Eestisse olema jõudnud hiljemalt veebruaris 2018. Ühe põhiauto hinnaks on 354 900 eurot.
Päästevarustusega komplekteeritud põhiautode rahastamiseks kasutatakse vahendeid Keskkonnainvesteeringute Keskuse kaudu Euroopa Ühtekuuluvusfondist ning riikliku kaasfinantseeringu vahendeid. Hooldus- ja remonttööde eest tasutakse päästeameti eelarves ettenähtud vahenditest.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele