• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 18.11.15, 14:30

Läti ainuke ärileht müüdi

Lätis müüdi teadmata ostjatele riigi ainus ja suurim lätikeelne ärileht Dienas Bizness. Margus Linnamäele kuuluva Eesti Meedia juht Sven Nuutmann kinnitas, et neil oli ostuhuvi, aga tehing jäi vaid mõtteks.
Dienas Bizness müüdi tundmatule ostjale
  • Dienas Bizness müüdi tundmatule ostjale Foto: Ekraanitõmmis
Läti juhtiv meediakontsern AS Diena müüs osa oma ärist, sealhulgas ajalehe Dienas Bizness. Muu hulgas müüdi ka SIA Dienas mediji, SIA Izdevniecība Dienas žurnāli ja SIA RPD. Kontserni omanik Diena SIA Rīgas Tirdzniecības osta (RTO) teatas, et on otsustanud meediaärist väljuda, mistõttu on otsustatud kontsern tükkideks jagada ja osad müüa. Tehingu üksikasjad lubati avaldada lähiajal.
Ekspress Grupi juhatuse liige Gunnar Kobin soovitas küsimusega Läti tehingu kohta pöörduda Eesti Meedia poole. “Küsige Linnamäelt! Tema ostab kõike, mis liigub. Oleme kuulnud kõlakaid, et Eesti Meedia on rahastaja, aga ma ei julge pead panti anda, et need tõele vastavad.”
Nuutmann kinnitas, et Eesti Meedia rahastamisega seotud ei ole.
Järgneb intervjuu Eesti Meedia juhi Sven Nuutmanniga.
Kas Te ostsite Dienas Biznessi?
Kas ostsime Dienas Biznessi? Kas räägime Läti lehest? Päris huvitav, aga see kindlasti ei vasta tõele. Kas keegi siis ostis selle?
See on päris huvitav. Tean, et nad on pakkumisel olnud mitu korda. Oleme nende tulemustele ka pilgu peale heitnud, aga see oli üle poole aasta tagasi. Pigem nende ootused olid väga ebarealistlikud. Seetõttu me oma jutuajamistega väga kaugele ei jõudnud.
Mismoodi ootused ebarealistlikud olid?
Meile kättesaadavad majandustulemused olid väga kehvad. Kogu grupist oli Dienas Bizness kõige lootustandvama majandustulemusega. Kui oleks saanud seda eraldi osta, oleksime seda isegi kaalunud. Tol hetkel seda niimoodi ei pakutud.
Kes võib ostu taga olla?
Väheusutav, et ostja on Eestist pärit.
Kes oleksid tõenäolised ostjad?
Kui mõelda, kes turul toimetavad, siis online'i mõttes on kaks tegijat - meie ja Ekspress Grupp, aga ei usu, et nemad ostjad on. Äkki endistel LETA omanikel on huvi ajakirjandusega jätkata. Väga keeruline. Ei imesta, kui ostu taga on endise suurima raadiojaamade grupi SWH uued omanikud. (järgmise telefonikõne ajal ütles Nuutmann, et väidetavalt jagasid senised omanikud lihtsalt ettevõtete omanduse ümber. Nuutmann märkis veel, et aastaid on ringelnud kuulujutt, et kontserni taga on mitteametlikult Läti ettevõtete suuromanikud.)
Millal ise nende vastu huvi hakkasite tundma?
Arvan, et aasta tagasi, kui veel UP Investis olin. Uurisime ja puurisime, millised variandid on, sest oli teada, et majandustulemus neil väga hea ei ole ja väidetavad mitteametlikud omanikud ei olnud need, kes sõltumatust ajakirjandusest huvitatud oleksid. Kuid saime selgust, et miinused olid nii suured, et kui nad oleksid pakkunud null euroga, oleksime kaalunud, kas ikka tahame. Võlad ja jooksev kahjum olid niivõrd suured.
Kui palju oleksite olnud nõus pakkuma?
Dienas Grupi eest ei oleks tõesti midagi pakkunud, aga kui olnuks võimalik osta Dienas Biznessi, siis tehing oleks ilmselt olnud mõnisada tuhat eurot. Aga nii kaugele me ei jõudnud.
Mõnisada tuhat on muidugi suhteline.
(Naerab) Ütleme nii, et meie poolt vaadatuna jäänuks tehing alla poole miljoni euro. Kas see olnuks 200 000 või 300 000 eurot, aga see olnuks suurusjärk. Dienas Bizness oli kahjumis. Tema nulli viimine olnuks võimalik, aga tiraažid olid tugevasti kukkunud. Ka online'i osakaal ei olnud väga suur, mistõttu me väga realistlikult polnuks pakkuma läinud.
Võrreldes Eestiga on ajaleheturg Lätis üsna kehv. Tõsine tegija on turul IR, endised Dienas Grupi ajakirjanikud, kes tegid oma nädalaväljaande. Oleme nendega koostööst rääkinud, aga ei midagi konkreetset. Pigem arutlesime Läti meediaturu üldisi trende. Leedus on Lätiga võrreldes midagi veel alles.
Igatahes väga huvitav informatsioon. Kui küsimus tuli, ei klikkinud kohe ära, et see vahepeal maha müüdi.
Kas Teie teada ei ole keegi huvi tundnud?
Nad pigem ise otsisid mingite inimeste kaudu kontakti meiega, et kas oleksime huvitatud, aga rohkem ma ei tea.
Lätis olete rohkem ringi vaadanud. Kas võiks veel midagi soetada?
Osalesime Läti raadiojaamade grupi SWH ostuprotsessis, aga väga kaugele ei jõudnud, sest meie esialgne mittesiduv pakkumine ei osutunud meid vahendanud ettevõttele atraktiivseks. Ostuhind ületas lõpuks kõik mõistlikkuse piirid.
Aga jah, oleme ringi vaadanud. Mõned üksikud ettevõtted turul on, mis võiksid huvi pakkuda, aga läbirääkimisi pooleli ei ole.
Suur häda on Lätis, et üks Skandinaavia kontsern omab seal kõiki telejaamu. Kui meil on vaja ülebaltilist pakkumist teha, ei ole seda võimalik teha, sest kõik erakanalid kuuluvad MTG-le. Omal ajal müüdi kanalid hirmuga, et muidu mõni Vene investor teeb ostu ära. Kuna nad ei tohtinud hinda tõsta, on see pärssinud Lätis reklaamituru normaalset arengut. Kui telemeedia hind ei tõuse, siis on internetireklaami kasv kõige aeglasem just Lätis.
Teiste riikide vastu tunnete huvi?
Eks Leedus vaatame, kas on midagi huvitavat turul veel olemas. Eri riikides käivad kuulujutud, et MTG otsib oma Baltikumi TV3-dele ostjaid, aga MTG kinnitab, et nad ei müü. Kui nad seda teeksid, oleksime kindlasti huvitatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele