Kadri Põlendik • 10. detsember 2015 kell 11:43

Eesti idufirma sai raha Jaapani ringhäälingult

Results On Airi juhatuse liige Kristel Tuul ja asutaja Kristo Peterson.  Foto: Andras Kralla

Telereklaamide analüüsiga tegelev Results On Air kaasas investeerimisringis Jaapani ringhäälingufirmalt Asahi Broadcasting Corporation kuuekohalise summa, täpset numbrit ettevõte ei avalikusta, kuna investeerimisring ei ole veel suletud.

Ettevõtte juhi Cristo Pajusti sõnul on jaapanlastel tekkinud nende vastu suur huvi, mis algas juba augustis vahetult pärast kiirendi 500 Startups investorpäeva. Tänavu suvel osales Results On Air kiirendi neli kuud kestnud programmis Californias.

„ABCga ristusid me teed juba septembris, kui Deloitte’i konsultant USAs meid esmakordselt kokku viis,“ meenutas Pajust. „Seejärel käisin ise ka Osakas ABC peakorteris investeerimiskomitee ees presenteerimas ja lisaks võõrustas kaasasutaja Kristo (Peterson – toim) tulevasi investoreid meie Mountain View kontoris Ameerikas.“

ResultsOnAir

Asutatud 2014. aastal.

Pakub telereklaamide analüüsi.

Asutajad Kristo Peterson ja Cristo Pajust.

Investeeringu 100 000 dollarit sai kiirendilt 500 Startups vastutasuks 7% suuruse osaluse eest.

Saadud raha läheb Pajusti teatel sarnaselt esimesele investeeringule Silicon Valleyst tehnoloogiaarendusse, müügiedendusse ja inimeste kaasamisse.

„Meie eesmärk on algusest peale olnud kaasata nii-öelda tarka raha, kus lisaks investeeritavale rahale on juures ka märkimisväärne lisaväärtus,“ selgitas Pajust. ABC puhul tähendab see, et pikaaegset kogemust telemaastikul rakendatakse siiani konservatiivse tööstusharu efektiivsemaks muutmisel.

Tuleva aasta esimeses kvartalis alustab Results On Air koostööd ABC toodetud telesaadete reklaamide optimeerimisel ning edasi soovitakse kasvatada nende reklaamiklientide tulu.

Seda, kui palju idufirma on praeguseks raha kaasanud, Pajust ei täpsusta, kuid ütles, et see summa on samuti kuuekohaline. „Näeme, et see on alles algus ning plaanide teostamiseks kaasame lähiajal investeeringuid veelgi. Investorite huvi oleme kohanud kõikjalt maailmast ning täpsete tingimuste üle on veel mitmega läbirääkimised pooleli,“ kõneles ta.

Asahi Broadcasting Corporation ehk ABC on Jaapani üks suuremaid ringhäälinguid, millel on igapäevaselt kümneid miljoneid televaatajaid ja raadiokuulajaid.

Hetkel kuum