Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teed jäävad plaanitud rahast ilma

    Eesti teedele mõeldud raha suunatakse mujale.Foto: Raul Mee

    Peale Tallinna-Tartu maantee uue neljarajalise jupi suurehituse tuleb maanteeametil ehitada ja remontida ka teisi riigiteid, kuid selleks kõigeks vajalikke summasid lõikab valitsus järjest väiksemaks. "Kui keegi ootas palgatõusu 20%, kuid palk suurenes 10%, siis töötasu ikka kasvab, mitte ei vähene," selgitas vastuseks majandusminister Kristen Michal.

    Esialgu 2014–2020 teehoiukavva planeeritud summad on nüüdseks nii palju vähenenud, et kui algul tahtis maanteeamet halvas ja väga halvas seisukorras olevate teede osakaalu 2020. aastaks vähendada 10% võrra, siis nüüd tuleb leppida 5%ga, kirjutas Eesti Päevaleht.
    Nimelt otsustas valitsus, et 2015. aastast alates lahutatakse kütuseaktsiis teehoiust. Teatati, et teehoiuraha seetõttu ei vähene, vaid hoopis suureneb ning tõesti – kava tehti ringi ja pea kõigiks aastateks mõeldud rahasumma suurenes, 2016. aastal koguni 272 miljoni euroni.
    Nüüd teeb valitsus teehoiukava uuesti ümber ja summad kahanevad kolinal. Muudatused pole küll veel kinnitatud, ent eelnõu järgi jääb sellel aastal teehoiuks 239 miljonit eurot – 33 miljonit vähem, kui planeeriti praegu kehtivas kavas.
    Minister Kristen Michal näeb olukorda teisiti. „Teede rahastamine siiski aastate lõikes kasvab. Jah, saab öelda, et vähem kui varasemalt kavas plaaniti, kuid aastate lõikes siiski kasvab,“ selgitas minister Äripäevale saadetud kommentaaris.
    Ta tõi välja, et 2016. aastal on teede rahastuseks ette nähtud 239 miljonit eurot, 2017. aastal 258 miljonit, 2018. aastal ja 2019. aastal 270 miljonit eurot. 2020. aasta tegelikku mahtu veel ei tea, kuna Euroopa Liidu rahade suurus ja kasutamine selgub lähiaastatel.
    „Seega – 2017. aastaks suureneb teede rahastuse maht 20 miljonit ja näiteks 2018. aastal 14 miljonit eurot. Teehoiukava rahale täiendavalt lisanduvad veel Euroopa Liidu vahendid, millega rahastame teiste hulgas Haabersti (19,6 miljonit eurot), Russalka (28,5 miljonit) ristmike ja Gonsiori (6,9 miljonit) tänava ehitust. Ning Tartu ringtee ja Narva transiitteede ehitust, kokku 59 miljonit eurot. Lisaks veel Lennujaama trammiühendus kesklinnaga, maksumusega 9,75 miljonit eurot. Kohalike omavalitsuste teedele tuleb riigilt veel lisaks 29 miljonit valemipõhist raha, et teid korras hoida,“ rääkis Michal.
    „Vaba Eesti ajaloo suurima teedeehituse tarvis, Tallinn – Tartu maantee Mäoni neljarealiseks tegemiseks on pisut alla poole, ehk 80 miljonit eurot 170st, tulemas riigieelarvest veel lisaks,“ jätkas Michal.
    „Ehk lihtsa võrdlusena - kui keegi ootas palgatõusu 20%, kuid palk suurenes 10%, siis töötasu ikka kasvab, mitte ei vähene. Soovija saab öelda, et kasvab vähem, kui plaanis, kuid vähenemiseks seda kasvu siiski nimetada ei saa. Nii ka teede rahaga,“ lõpetas Michal.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.