Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidiäri kuldajad saavad kohe otsa

    Ettevõtted otsivad Vene transiidi kadumise hirmus asendusvariante. Suureneb allesjääva kauba konkurents.

    Tallinna Sadama juht Valdo Kalm ütles, et diislikütuse toru sulgemisel Ventspilsis on Tallinna Sadamale väga väike mõju. Naftasaaduste põhiline kukkumine toimus eelmisel aastal ja selle aasta esimeses pooles. Lisaks toimetavad Tallinna Sadama kliendid enamasti tumedate naftasaaduste ehk masuudiga, torujuhe transpordib aga põhiliselt heledaid naftatooteid nagu diislikütus ja bensiin. „Meie klientide portfellis on heledate toodete maht juba kõvasti alla kümne protsendi. Ehk ikkagi meil toimivad teised mudelid,“ sõnas Kalm.
    Kalmu sõnul on sadamate vahel tunda tõsist konkurentsi. „Ust-Lugat tuleb võtta kui väga tõsist konkurenti. See on võimas sadam, võimsate investeeringutega, ja loomulikult suunavad Venemaa tootjad selle vedelnafta oma sadamasse,“ tõdes Kalm, et selline asjade käik on loomulik pärast Venemaa ammu tehtud strateegilist otsust arendada Ust-Luga sadamat.
    Ka raudteevedaja EVR Cargo juht Raul Toomsalu ütles, et Ventspilsi terminali torujuhtme mahu kadu neid ei puuduta ning ettevõte käibeprognoosi ei muuda. „EVR Cargo on tugevalt positiivse rahavoo ning kasvupotentsiaaliga,“ leidis Toomsalu. Küll aga suureneb tema sõnul allesjääva kauba konkurents ning kasvab hinnasurve kõikidele transiidiketi osalistele kogu Baltikumis.
    Naftatoodete mahtu raske asendada
    „Juba mõnda aega on tunnetada, et teatud naftatransiidi hiilgeaeg on lõplikult läbi. See tähendab, et tuleb niikuinii otsida alternatiivseid kaubagruppe ehk selline kaupade asendamine juba käib,“ ütles Kalm, et Tallinna Sadam otsib lisaks naftatoodetele juba mõnda aega rohkem puiste-, sega- ja konteinerkaupa, et kukkumist kompenseerida.
    Transiidieksperdi ja Eesti Raudtee nõukogu endise juhi Raivo Vare sõnul on heledate naftatoodete turg selline, kust ei ole eriti midagi rohkem võtta. Seetõttu näeb ka tema variandina asendust teiste kaubagruppidega, mille kogused ei ole aga võrreldavad. „Teiste kaubagruppide tonnaažid ei ole võrreldavad vedelkütuste tonnaažidega, see on see häda.“
    Vare lisas, et väetistest suurt juurdekasvu tulla ei saa ja ainuke võrreldav variant oleks kivisüsi. „Kivisöeturg on maas, pluss meil on pronkssõduri ajast mitteametlik kivisöeveo keeld Vene poole pealt. Sealt ka ei usu,“ ütles ta siiski, et ei tea, kust piisav asendus tulla võiks.
    Raul Toomsalu tõdes, et tihenevas konkurentsis otsivad nii Eesti kui Läti ettevõtted kaubaveoks uusi variante. „Võimalikud üldised asendusvariandid kogu transiidisektoris on seotud Kasahstani, Hiina ja Valgevene kaubaga, millele senisest rohkem hakkab konkureerima Läti. Oleme neil suundadel tööd teinud ja teeme edasi,“ ütles Toomsalu.
    Russian Estonian Rail Services juhatuse liige Ervin Hasselbach arvas aga, et Vene transiiti asendajana on raske näha Kasahstani või Hiina kaupade vedu, sest ikkagi on vahel Venemaa. „Elus kahjuks on nii, et mõni asi saabki otsa,“ tõdes Hasselbach.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.