Möödunud suvel tuuritas mööda Prantsusmaad üle 600 000 turisti, kes saabusid seal peetud spordisuursündmusele, jalgpalli EMile, teatas täna riigi spordiministeerium. Prantsusmaa jaoks oli Euro-2016 mõju rahalises mõttes ülipositiivne.
- Jalgpalli EM Prantsusmaal. Foto: epa
Mullu juunis ja juulis üle riigi peetud Euro-2016 oli Prantsusmaa jaoks suurepärane majanduslik ettevõtmine, vahendas AFP spordiministeeriumi täna avaldatud kokkuvõtet. Kokku tõi EM majanduslikku kasu 1,22 miljardit eurot, mille hulgas on 625,8 miljonit eurot turismitulu ja 596 miljonit eurot korralduslikke tulusid.
Kokkuvõttes külastas Prantsusmaad Euro-2016 ajal 613 000 välisturisti, kellest 40 000 vaatas matše fännialalt. Keskmiselt kulutas iga külastaja päevas 154 eurot ja veetis Prantsusmaal 7,9 päeva, jättes riiki kokkuvõttes 625,8 miljonit eurot. Sellest summast 35% kulus eluasemele, 30% toidule, 15% transpordile ning 20% meenetele ja tuuridele.
Üritusest võitis ka riik, sest organisatoorsed kulutused kandis peamiselt UEFA kui võistluse peakorraldaja, kes eraldas selleks 360 miljonit eurot. Suuruselt järgmine panus tuli 24 osalevalt meeskonnalt – kokku 34,9 miljonit eurot. Sponsoritelt lisandus ürituse eelarvesse 22,6 miljonit eurot.
Tööturule tõi Euro-2016 elavnemise, mis võrdub 116 750 kuuga. Riigikassasse aga lisandus EMi ajal 70 miljonit eurot käibemaksu.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.