Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti piletimüügiplatvorm vallutab Euroopat

    T Grupile kuuluv piltetimüügiplatvorm T solutions müüb 15% ettevõttest Norra riikliku raudteefirma tütarettevõttele Nettbuss.

    Vaata tausta Infopangast

    T Grupp AS

    T Solutions OÜ

    Andres Osula

    Sama tehingu käigus läheb Skandinaavia suurim bussifirma üle Eesti tehnoloogiafirma välja töötatud piletimüügitarkvarale.
    Läbirääkimised vältasid T solutionsi nõukogu esimehe Andres Osula sõnul pea aasta. Algselt osaluse müügist Norra partneriga juttu ei olnudki. “Nad tulid koostöö käigus ühel hetkel meie juurde ja küsisid, kas oleksime nõus investeeringut vastu võtma,” meenutas Osula. “Nad on ise selles äris piisavalt kaua sees olnud ja said aru, et tegeleme õige asjaga,” lisas ta.
    Ettepaneku tegemise hetkel ei olnud Osula sõnul nad kordagi sellele mõelnud, et võiks väljastpoolt investeeringu kaasata. “Olime seisukohal, et tegu ei ole äriga, kus nii-öelda hokikeppi (eksponentsiaalne kasvukõver – toim) teha. Tahtsime orgaaniliselt kasvada,” selgitas ta. Siiski jõudis ettevõtte ladvik Osula kinnitusel ühel hetkel seisukohale, et kasvamiseks on vaja ammutada kogemusi ja nõu transpordihiidudest, kellega kliendisuhteid luuakse. Sestap otsustatigi Nettbussi pakkumisele jah-sõna öelda, ütles ta. Tehingu suurus jäi Osula sõnul ühe ja kümne miljoni euro vahele.
    Paari aasta pärast üle Atlandi
    Soov uutel turgudel kanda kinnitada ongi Osula sõnul põhjus, miks Norra suurfirma investeering vastu võeti. “Tahame viia oma tarkvara sinnamaani, kus seda oleks võimalik laiendada ka teistesse transpordiliikidesse,” avaldas Osula, viidates, et ettevõte kiikab bussi- ning isegi maismaatranspordist kaugemale.

    Me ei olnud nõus rohkem müüma.

    Andres Osula,
    T Solutions nõukogu esimees
    Praegu kasutab T solutionsi piletimüügitarkvara 40 ettevõtet, millest 6 asuvad väljaspool Eestit. Mahust tehakse Osula sõnul aga pooled tehingud piiri taga. “Usun, et aasta lõpuks moodustab eksport meie käibest ligikaudu 75%,” prognoosis Osula.
    Sel kevadel laienetakse tema sõnul veel Portugali, Hollandisse, Belgiasse ja Tšehhi. Aasta lõpuks jõuab tarkvara kasutusele ka Nettbussi käigus hoitavatel liinidel Skandinaavias. Lisaks töötatakse Osula sõnul juba selle nimel, et märk maha saada suurematel Euroopa turgudel. “Euroopa suudame tõenäoliselt järgmise kahe aastaga ära katta,” prognoosis ta. “Pärast seda on järgmine suurem ettevõtmine USA,” ei kõhelnud ta ettevõtte ambitsioonikatest plaanidest rääkimast.
    Eeliseks kiirus
    Mis on säärase enesekindluse taga? ­“Nettbussi köitis meie juures võime, et suudame kõik tehingud reaalajas ära teha,” rääkis Osula, kelle sõnul konkurentidel sellist võimekust sageli ette näidata ei ole. Osula peab silmas seda, et kui reisija ostab pileti näiteks bussi pealt, siis kajastub T solutionsi tarkvaraga pileti müük ettevõtte keskses andmebaasis momentaanselt. “Praegu pole enamik piletimüügisüsteeme maailmas omavahel ühenduses – pileti müük võib jõuda andmebaasi alles päeval lõpuks,” illustreeris ta.
    Bussifirmale tähendab reaalajas info­vahetus Osula sõnul seda, et neil ei jää ükski pilet ajapuhvri tõttu müümata.“Julgen öelda, et suudame Nettbussi käivet tõsta 5–10%. Lihtsalt tänu sellele, et nad meie süsteemile üle lähevad,” sõnas Osula.
    Andres Osula: "Euroopa suudame me tõenäoliselt järgmise kahe aastaga ära katta."Foto: Andres Haabu
    5-10%tõuseb Osula sõnutsi Nettbussi 670 miljoni eurone käive, kui nad T Solutionsi piletimüügitarkvarale üle lähevad.
    Ei olnud nõus rohkem müüma
    Nettbussiga aasta otsa peetud läbirääkimisi iseloomustab Osula ülimalt põhjalik analüüsimine. “Ketrasime ja sõelusime samu teemasid järgemööda läbi. Meie tarkvara näol on tegu vereringesüsteemiga – kogu meie klientide raha käib süsteemist läbi. Kui väikegi viga sisse tuleb, on selle hind transpordiettevõtte jaoks väga suur,” kirjeldas Osula.
    Tema sõnul võis lepingu sõlmimine küll kõvasti aega võtta, kuid seda kompenseerib prognoositava koostöö pikkus – üldiselt partnerit vähema kui kümne aasta jooksul selles äris välja ei vahetata.
    Suurte hüpete järel hingetõmbepaus
    T solutions on kasvanud röögatu tempoga. Kui mullu jaanuaris töötas ettevõtte Tartu peakontoris 8 inimest, siis nüüd on firma palgal 45 töötajat. “See on olnud väljakutse,” tõdes Osula. “Oleme väga palju panustanud noortele – väga palju andekaid inimesi on tulnud meile Tartu Ülikooli matemaatika-informaatikateaduskonnast,” kiitis ta. Tööd on tema sõnutsi aga rohkemgi kui praegune kollektiiv suudaks ära teha.
    Osula usub, et tänavu panevad nad põhirõhu agressiivse laienemise asemel pigem ettevõtte kultuuriga tegelemisele ja uute eesmärkide seadmisele.
    “2017 saab olema väikestviisi platoo, mille pealt järgmist kasvu edasi planeerima asuda,” arvas ta.

    Nettbuss

    Põhjamaade üks suuremaid bussioperaatoreid. 670 miljoni eurose käibega ettevõttel on 3300 bussi, 7400 töötajat ning aastas sõidab Nettbussi bussides Norras ja Rootsis üle 113 miljoni reisija. Nettbussi tütarettevõte Nettbuss Travel on Skandinaavias kõige suurem kaugliinide operaator, mille liinivõrk katab Norrat, Rootsit ja Taanit.

    T solutions

    85% ulatuses T Grupile (ja seeläbi Hugo ning Tiiu Osulale) kuuluv tehnoloogiaette­võte, mis tegeleb ühistranspordi pileti­müügisüsteemide arendamise ja opereerimisega. T solutionsi teenuseid kasutab 40 bussifirmat. Ettevõttes töötab 45 inimest ning selle peakontor asub Tartus.

    .
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.