Äripäev • 31 juuli 2017

Omniva ärid kasvavad mühinal

Omniva sorteerimiskeskus Tallinnas.  Foto: Eero Vabamägi, Postimees/Scanpix

Tänavu esimesel poolaastal kasvasid Omniva äritulud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25% ning kasv oli kõikides Omniva ärivaldkondades. Kõige enam vedas kasvu e-kaubandus, mis tõstis tulu nii rahvusvahelisel kui ka koduturul.

Esimesel poolaastal olid kontserni äritulud kokku 51,8 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25%. Sellises suurusjärgus kasvu on Omniva näidanud juba mitu kvartalit järjest, kommenteeris ettevõte pressiteate vahendusel.

Omniva grupp koosneb neljast suurest ärisuunast: postiäri, pakiäri, rahvusvaheline äri ja infoäri ning esimesel poolaastal kasvasid kõik ärisuunad.

Kontsern kasvas esimesel poolaastal kõige enam rahvusvahelises äris, kus kasv oli 76%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Rahvusvahelise äri sisuks on eeskätt Hiina e-kaubanduse pakkide logistika üle kogu maailma.

Koduturul Baltikumis kasvasid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kontserni pakiäri tulud 14%. Eriti märkimisväärselt, 65%, kasvas pakiäri Lätis. Leedus kasvasid pakiäri tulud 25%, teatas ettevõte. Traditsioonilise postivaldkonna teenuseid osutab Omniva ainult Eestis ning nende teenuste tulud on pidevas languses. Infoäri teenuste tulud aga kasvasid 35%, võrreldes 2016. aasta esimese poolaastaga.

Kontsern investeeris esimesel poolaastal eeskätt infotehnoloogiasse, jätkates uue logistika infosüsteemi arendamist, ning tegi ettevalmistusi uue logistikakeskuse rajamiseks.

Omniva kaubamärgi all tegutsev AS Eesti Post on rahvusvaheline kontsern, mis pakub posti-, logistika- ja infologistikateenuseid. Kaubamärgi SIA Omniva ja UAB Omniva LT alt osutab ettevõte pakiautomaadi- ja kullerteenust Läti ja Leedu turul. AS Maksekeskus pakub lahendusi Balti riikide e-kaubandusettevõtetele ning Post11 vahendab e-kaubandust kogu maailmas.

Hetkel kuum