Kaubakettide turul algas kibe võitlus

18. oktoober 2017, 09:22
Prisma kauplus
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171018/NEWS/171019687/AR/0/AR-171019687.jpg

Eile esitasid oma värskeid plaane avalikkusele korraga kaks jaekaubandusketti, kes üritavad üksteise kandadele astuda.

Nii teatas Prisma, kes mullu kaotas oluliselt turuosa, et plaanib aastaks 2022 kahekordistada oma kaupluste arvu Eestis ning pikas perspektiivis kasvada Eesti turuliidriks.

Tallinnas, Tartus ja Narvas on praegu kokku kaheksa Prisma hüpermarketit, kuid järgmise viie aasta jooksul soovitakse seda numbrit eeskätt supermarketite lisamisega oluliselt kasvatada.

Prisma tegevjuht Jussi Nummelin kinnitas, et laienemise kaugem eesmärk on tõusta Eesti suurimaks toidu- ja tarbekaupade jaeketiks. "Vajaduse uute kaupluste järele on tekitanud just nõudlus," selgitas Nummelin. "Väiksem osa uutest kauplustest saavad olema hüpermarketid, suurem aga supermarketid, kus on avar toidukaupade valik ning esmatarbekaubad."

Laiendamise käigus loob Prisma väidetavalt ligi 400 uut töökohta, investeerides Eesti majandusse miljoneid eurosid. Samas pole veel teada, kuhu ja millal uued poed kerkivad. Tõsi, üheks asukohaks peaks olema perekond Tederi arendatav Porto Franco keskus Tallinna sadamapiirkonnas.

Tesco Eestis

Osana uuendustest tõi Prisma Eesti turule Suurbritannia suurketi Tesco tooted. "Tesco võimaldab meil pakkuda mitmekülgsemat eridieete ja toiduallergiaid arvestavate toodete valikut," selgitas Prisma ostuosakonna kategooriajuht Tiia Kaju. 1919. aastal asutatud Tesco on Suurbritannia suurim toidukaupluste kett, millel on kodu- ja välismaal üle 6800 poe.

Seevastu Maxima teatas eile agressiivse kampaania algusest, mille keskmes on just Prismaga sarnane hinnagarantii programm. Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas ütles, et investeerivad 4 miljonit eurot aastas, et alandada tähtajatult 1000 toote hinnad. Keskmine allahindlus on 15%, kuid mõningatel toodetel on ka allahindlus kuni 50%.

Sarnane "hinnagarantii" on Prismas kasutusel juba aastaid. Väidetavalt tuli idee Maxima kaupluste juhatajatelt, kes kuulasid kliente. Inimeste palgad on kasvanud suures plaanis sama palju, kui hinnad, seega soovib Maxima, et kliendid saaksid sama raha eest rohkem tooteid.

Šapokase selgitusel tuleb kaubanduse kasv hetkel inflatsioonist ning koguseliselt rohkem tooteid ei müüda. "Koos partneritega otsime võimalusi, kuidas mitte hindu tõsta," ütles peadirektor.

Maxima survestab tootjaid

Maxima saatis koostööpartneritele kirja, millega kutsuvad neid ka selle programmiga liituma, et koos otsida täiendavaid kärpekohti eesmärgiga lähikuudel väljamüügihindu mitte tõsta.

Maxima kaubandusdirektor Marko Põder rääkis, et nad liiguvad selles suunas, et kaupluse riiulid oleksid toodetega täidetud. "Kui mingi programmi tootega on suuremad tarneprobleemid, siis vahetame selle toote lihtsalt välja."

Põdra sõnul tasub tootjatel sellest programmist osa võtta, kuna nad saavad oma toodetega aasta aega nähtaval olla ja erimärgistatud.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. October 2017, 09:22

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing