Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas luua edukas Facebooki kampaania?

    FacebookFoto: EPA

    Lexus on kasutanud sotsiaalmeediat meisterlikult. Milliseid põhimõtteid nad järgisid?

    Sotsiaalmeedia on tänapäeva ettevõtjale võtmetähtsusega tööriist. Isegi tundmatud ettevõtjad või inimesed võivad oma toodetele või ideedele suure kandepinna saada – selleks tuleb sotsiaalmeedia platvormi õigesti kasutada. Kusjuures turundamise kulud on tihtipeale tunduvalt väiksemad kui tavapäraste reklaamide puhul.
    Eelmisel kuul võitis autotootja Lexus AdWeek Media Plan of the Year auhinna. Konkurss võideti RC kupee reklaamidega ning hindajate jaoks oli eriti muljetavaldav ettevõtte sotsiaalmeedia kasutamine. Lexus erines teistest autotootjatest märkimisväärselt. Tavaliselt avalikustatakse uus mudel mõnel autonäitusel, kuhu on kohale tulnud ka firma tegevjuht. Selle asemel otsustas Lexus Facebooki kasutajaid kaasata ning võimaldas neil hääletada, millised peaksid olema uue kupee modifikatsioonid.
    Facebooki otseülekande ajal pakkusid vaatajad välja ideesid, mida auto puhul muuta ja mida lisada. Kasutajad said ka hääletada. Otseülekande korraldajad näitasid autode ehitamist reaalajas ja tegid disaineritega intervjuusid. Tänu sellele strateegiale kasvas Lexuse Facebooki lehel kasutajate aktiivsus (engagement) sellel päeval 10 000 protsenti, teatas Lexusele teenust pakkunud reklaamifirma Team One.
    Tõsi, plaani elluviimine võis olla küllaltki kulukas, aga põhimõtted, millest lähtuti, on tasuta. Team One’i töötaja Meredith Gruen tõi välja kuus punkti, kuidas luua edukat sotsiaalmeedia kampaaniat. Just neid põhimõtteid rakendati ka Lexuse Facebooki lehel.
    1) Sisu peab olema asjakohane
    Kõik, mida sa sotsiaalmeediasse postitad, peab olema seotud sinu toodetega ja teenima klientide huve. See peab olema oluline ja asjakohane.
    2) Premeeri fänne
    Kasuta sotsiaalmeediat selleks, et kliente juurde võita. Samas ei tohi unustada ka neid, kes on juba pikaajalised kliendid. Samuti ka neid, keda lihtsalt huvitab see valdkond, millega sa tegeled. Facebooki otseülekanne oli mõeldud autoturu entusiastidele – need on kliendid, kes mõtlevad just sellest, kuidas oma unistuste autot disainida. Sotsiaalmeedia aktiivsuse kasv jõudis ka üldise avalikkuseni – see on tugeva kampaania üks plussidest.
    3) Võimenda oma tegevusi
    Kui sa tood klientideni midagi uut, siis ära lihtsalt mõtle, mida teha sotsiaalmeediaga. Kasuta erinevate reklaamikanalite kombinatsiooni, olgu selleks jagamised Facebookis, partnerluslepingud või ostetud reklaamid.
    4) Enne suuri asju katseta ja õpi
    Enne Facebooki 10tunnist otseülekannet katsetas ettevõtte sama asja ning lubas oma Instagrami kasutajatel 2014. aastal uue auto detailide üle hääletada. Tõsi küll, seda ei tehtud otseülekandes ning auto disain toodi avalikkuse ette alles samal aastal toimunud autonäitusel. Sa võid luua ka väiksemaid kampaaniaid, mis on osa suuremast kampaaniast. Pane inimesed rääkima ja vaata, mis kõige enam kirgi kütab. Selle põhjal saad luutua ka suuremaid kampaaniaid.
    5) Kasuta tehnoloogiat enda kasuks ära
    Iga sotsiaalmeedia platvorm leiutab aeg-ajalt midagi uut ja võib tunduda, et nendega kursis olemine on keeruline töö. Samas on tähtis jälgida, mida uut on platvormid turule toonud ning mida nad on prioriteediks seadnud.
    Kui Lexus plaanis eelmise aasta märtsis 10tunnist Facebooki otseülekannet, siis oli otseülekanne alles uus asi. See tähendas, et Lexuse kampaaniale andis hoogu ka Facebook ise, sest ettevõte tahtis oma uut toodet kasutajate seas reklaamida. See tähendab, et Facebook reklaamis toodet, mis oli osa Lexuse kampaaniast.
    6) Loo omale tugev bränd
    Sa pead looma brändi, mis tekitab inimestes huvi. Tõenäoliselt on tegemist suurima investeeringuga, mida sa teha saad. „Sa ei pea maksma, et olla oma äriga sotsiaalmeedias,“ ütles Gruen. „Sa pead investeerima selleks, et sul oleks bränd, millest inimesed on huvitatud. Sa pead investeerima oma kogukonda, kuulama neid ja premeerima neid.“
  • Hetkel kuum
Kiviõli tragöödia: ärme ehita endale järgmist utoopiat
Ühiskondlik-poliitilistel põhjustel sündinud monofunktsionaalsete asulate saatus vaba turumajanduse tingimustes kipub olema nukker ning riik ei tohi seda veel nukramaks teha, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ühiskondlik-poliitilistel põhjustel sündinud monofunktsionaalsete asulate saatus vaba turumajanduse tingimustes kipub olema nukker ning riik ei tohi seda veel nukramaks teha, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.