Skeleton ja Tahe Outdoors: Saksamaal läbi löömise lugu

Tahe Outdoorsi juhatuse liige Janek Pohla  Foto: Andres Haabu
Liisa Rebane • 18. mai • 3 min
Jaga lugu:

Eesti ettevõtjal on Saksa turul tegutsedes vaja kannatust, konkreetset plaani ja tugevat meeskonda, siis on võimalik sealsed turueelised enda kasuks mängima panna, leiavad Saksamaal tegutsevad Eesti ettevõtjad.

„Ettevõtjal on Saksamaal väga palju kannatust vaja ja plaan peab olema pikaajaline,“ ütles kajakitootja Tahe Outdoors OÜ juhatuse liige Janek Pohla. Kes tahab Saksa turule siseneda, peab tema sõnul arvestama pika ebaeduga.

Skeleton Technologies OÜ tegevjuht Oliver Ahlbergi sõnul on väljakutsed Eestis ja Saksamaal samad – kuidas leida piisavalt palju ja kiiresti inimesi, kellel oleks hea kultuuriline sobivus ettevõttega. Saksamaa eripäraks nimetas Ahlberg regulatsioonilembuse, aga tema sõnul ei ole see probleem, kui meeskonnas on õiged inimesed.

Sakslasele loeb lähedus

Ahlbergi sõnul on hinnanguliselt 30 protsenti superkondensaatorite maailmaturust Saksamaal, kuid seal pole kohalikku tootjat. „Meie ettevõte otsustas just seetõttu Saksamaa oma koduturuks võtta ning sealsetele klientidele võimalikult lähedal olla,“ rääkis ta.

Kliendile lähedal olemine võimaldab rohkem pühenduda, koos lahendusi välja töötada ja pakkuda lühikesi tarneaegu. Saksamaal tegutsemine annab Ahlbergi sõnul eelised, mida USA või Aasia konkurentidel on keeruline pakkuda. „Näiteks Lõuna-Koreast saabub kaup kusagil 16-18 nädalat – meie saame pakkuda laotooteid isegi mõnepäevase tarneajaga. Meie klientidel on võimalik ka meie tehast külastada, mida Ameerikas või Hiinas on märksa keerulisem ja kulukam korraldada,“ rääkis Ahlberg.

Rohkem võimalusi

Pohla nimetas Saksa turu eelistena suuruse ning tööjõu ja kapitali kättesaadavuse. „Me vaatame Saksamaad oma ettevõtte mõistes kui koduturgu, ka eksportimise mõttes. Meie ettevõte ekspordib umbes 50sse riiki,“ rääkis Pohla.

Saksamaa turule sisenemise järel on Pohla sõnul tulnud ette hulganisti tagasilööke, kuid praegu tunnevad nad ettevõttena end Saksa turul järjest kindlamalt. „Aga alati peab meeskonda tugevdama ja ettevõtet arendama,“ lisas ta.

Pohla rääkis, et töölepingulised suhted ja organisatsiooni loomine on teisel turul alustades keerukad. „Kindlasti soovitaks töösuhete loomisel võtta juriidilist nõustamist. Meie näiteks saime head nõu Eesti saatkonna majandusnõunikult.“

„Turule sisenemisel tuli arvestada, et toodame füüsilisi tooteid, nii et selles mõttes on kohaloleku loomine veidi keerulisem kui näiteks IT sektoris,“ tõi Ahlberg välja. Ta lisas, et neid aitas Saksimaa Arengupank, mis toetas näiteks tehase avamist Dresdeni lähistel. 

Tulevikust rääkides ütles Ahlberg, et nende jaoks on strateegiliselt oluline kanda kinnitada autotööstuses, kus Saksamaa on suur tegija. „Kuigi sellel turul on müügitsükkel väga pikk, siis tänaseks on meil erinevad koostööprogrammid juba kümnekonna autotööstusettevõttega, nii et võime ütelda, et esimesed sammud on olnud edukad,“ lisas Ahlberg.

Saksamaa majanduskasv aeglustus selle aasta esimeses kvartalis märgatavalt väliskaubanduse nõrkade tulemuste tõttu. Võrreldes 2017. aasta viimase kvartaliga kahanes kasvutempo algsetel andmetel peaaegu kaks korda, 0,6 protsendilt 0,3 protsendile.

Pohla rääkis, et Tahe Outdoorsi Saksa turuolukord majanduslikus mõttes väga ei mõjuta, sest nad ei ole tüüpiline tootmisettevõte. „Me toodame vaba aja tooteid ja meid mõjutavad teised tegurid, näiteks ilm,“ tõi ta näiteks. Tegelikult on kehv olukord majanduses neile isegi hästi mõjunud. „Inimesed leiavad rohkem aega, tegelevad endaga ning tarbivad tooteid, mida meie pakume,“ sõnas ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt