Allan Rajavee • 4. detsember 2018
Jaga lugu:

Paypal usub digisse, kuid pelgab krüptot

PayPali tegevjuht Bill Ready tahab endiseid konkurente muuta partneriteks.  Foto: Slush

Kui veel kümne aasta eest nägi makseplatvorm PayPal teisi finantsteenuseid ja -asutusi konkurentidena, siis nüüd soovib 20 miljoni kaupmehega maksevõrgustik nad hoopis enda partneriteks muuta, rääkis PayPali tegevjuht Bill Ready Helsingis idufirmade festivalil Slush.

Traditsioonilised pangad on hädas klientidega suhtlemisega. Siin näebki PayPal Ready väitel võimalust partnerluseks, kus PayPal saab enda kaupmehed kokku viia pangaklientidega ja seeläbi parandada ka partnerist finantsasutuse teenuste kvaliteeti.

Ready tõdes, et finantstehnoloogia on teinud tõelise arenguhüppe. "Näiteks 1990. aastatel ei teadnud keegi isegi mõistet fintech, kuid praeguseks on saanud sellest peamine jututeema," märkis Ready. Varasemalt oli tema meelest fintech-firmadel äärmiselt raske silma jääda, kuid nüüd on valdkonnas palju innovatsiooni. "See pole ainult regionaalne areng, vaid globaalne liikumine," toonitas PayPali tegevjuht.

Ready sõnul suunavad fintech'i arenguid eelkõige kliendid. Sestap tuleb tema arvates keskenduda eelkõige kasutaja eelistustele, sest vaid nii saab välja selgitada ettevõtluse jaoks tulusad arengusuunad.

Hüvasti, rahakott!

Paypali üks uus arengusuund on niinimetatud digitaalne rahakott, mis peaks muutma traditsioonilise rahakoti aegunud perekonnareliikviaks. "Pikemas perspektiivis võtavad kasutajad kindlasti digitaalsed rahakotid kasutusele, kuid praegu kliendid alles õpivad seda tehnoloogiat tundma," märkis Ready.

Lisaks ostjate käitumisele tuleb Ready sõnul jälgida ka kaupmeeste eelistusi. Ta tõdes, et suurem osa kauplejate võrgustikust tegutseb endiselt sularahast juhitud turgudel. "Selliste turgude digitaliseerimine, seeläbi ligipääsetavuse kasvatamine ja riskide maandamine, on üks peamistest arengusuundadest, mida oleme endale võtnud," toonitas Ready.

Paypal kavatseb tulevikus välja töötada veel mitu uut teenust. Üks neist on kiirlaenu pakkumine, mille arendamisega alustati 2008. aastal tütarfirmas Bill Me Later. "Praeguseks on sellest saanud PayPal Credit, mida saavad kasutada Ameerika Ühendriikide väikeettevõtted. See on äärmiselt populaarne teenus ja planeerime seda laiendada ka teistesse regioonidesse nagu näiteks Euroopa," kinnitas Ready.

Krüptosse pole usku

Kuigi PayPal soosib finantsteenuste digitaliseerimist, pole ettevõttel krüptovaluutasse veel piisavalt usku. "Krüptovaluuta on kindlasti pikaajalises perspektiivis tulus äri, kuid enne peab plokiahela tehnoloogia muutuma tavaklientide jaoks läbipaistvamaks. Praegu usaldatakse endiselt tsentraalseid pangandussüsteeme," möönis Ready.

Samuti lisas Ready, et krüptovaluuta väärtusega spekuleeritakse palju, kuid PayPali teenused on suunatud eelkõige tarbimisele. "Meie teenused toetavad kommertsmüüki, mistõttu pole me valuuta väärtustega spekuleerimisest huvitatud," selgitas ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas