Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedu automüügi müstiline buum on statistiline udu

    Kui statistika vastaks tõele, oleks Leedu tänavatel kolmandik autosid Jeepid ja Fiatid. Foto: AFP/Scanpix

    “Pole siin mingit saladuslikku buumi,” ütles automüügiga tegeleva kontserni Amserv Grupp juhatuse esimees Raivo Kütt Leedu anomaalse ning seletamatuna tundunud automüügi hüppelise kasvu kohta.

    Hiljuti avaldatud statistika näitas, et automüük suurenes Leedus veebruaris aastaga pea kahekordseks – 94,5%. Lätis kerkis müük veebruaris 3,9% ja Eestis langes 8%.
    Auto Bild Lietuva peatoimetaja Vitoldas Miliuse sõnul ei tea keegi täpselt, miks Leedus automüük sellise tempoga kasvas.
    Leedu automüügi pea kahekordistumise kohta polnud Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhil Arno Sillatil kindlat teadmist, aga ütles, et Leedus on terve hulk anomaalseid ja ebaselgeid nähtusi. “Põhimõtteliselt peaksime Fiate kohtama seal iga nurga peal, aga midagi sellist ei ole,“ rääkis Sillat Delovõje Vedomostile. Ta pakkus välja, et taolise tõusu põhjuseks võib olla reeksport.
    Anomaalia, aga seletatav
    Automüügiga tegeleva kontserni Amserv Grupp juhatuse esimees ja kaasomanik Raivo Kütt selgitas, et Leedu automüügi järsu statistilise kasvu taga ei ole saladuslikku buumi või plahvatust ning tegemist on täiesti selgitatava anomaaliaga. “Fiati Baltikumi maaletooja on Leedus asuv Modus Grupp. Kuna Fiati müük Baltikumis ei edene kuidagi, aga müüma peab, siis leiti reekspordiga lahendus,” ütles Kütt.
    Reekspordi kasu seisneb maaletoomise õiguste hoidmises. “Selleks, et maaletooja olla, on kindlasti kohustuslikud teatud numbrid, kui palju nad peavad Fiate müüma. Fiatil ei ole Baltikumis kunagi erilist edu olnud ja teda on raske müüa. Lätis ja Leedus Fiati edasimüüjad alatasa vahetuvad,” rääkis Kütt, et seega on kasulik autosid Lääne-Euroopasse tagasi müüa, kuid need võetakse Leedus arvele ning näib, nagu oleks tegu justkui uue auto müügiga.
    “Kasulik on Lääne-Euroopasse tagasi müüa, sest sealsete autodiilerite hinnad on kõrgemad, kui nad siit regioonist saaksid. Regioonide hinnad tihtipeale erinevad. Ainuke, mida Modus Grupile ette heita saab, on see, et nad rikuvad statistikat. Kui me loeme, et Leedu turg kasvab 90%, siis tegelikult see ei ole niimoodi. Ta suureneb ainult nende kahe margi pealt, mida tegelikult eksporditakse, mitte ei müüda kohapeal,” lisas Kütt, et tegemist on turu tõsise statistilise moonutamisega.
    Kütt selgitas, et kui sel aastal Leedus on müüdud kokku 7133 autot, siis Fiat moodustab sellest 2095 ja Jeep 693 autot. Kokku seega 2788 sõidukit ja see moodustab 39% turust. “Kommentaarid on liigsed,” ütles ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.