Jaga lugu:

Nädala raadiohitid: kirgi kütavad alkohol ja raha

Raadiokuulajatele pakkus huvi nii alkoholi tootmine, turundamine kui ka see, mis mõju avaldavad aktsiisi muutused.  Foto: Andras Kralla

Sel nädalal köitsid Äripäeva raadio kuulajaid peamiselt kaks teemat: alkohol ja raha, seda nii koos kui ka eraldi.

Lisaks sellele mahtus edetabelisse nõuandla sellest, kuidas kujundada oma harjumusi välja selliselt, et neist pole nii lihtne lahti öelda, ning vahelduseks vaatasime ka natuke, mis toimub Tallinnast lõunapool ehk Tartus ning sealsel kinnisvaraturul.

Nädala tagasivaates järjestame viimase nädala jooksul kõige enam kuulatud saated.

1. "Äripäev eetris": kas rikkaks saades läheb palgatöö isu ära?

Mitu TransferWise'i algusaegadel uskunud töötajat sai uue investeerimisringiga miljonäriks. Samas selgus, et enamik neist on praeguseks ettevõttest lahkunud ja tegeleb oma äriga. Saates arutlesime selle üle, kas finantsvabadusse jõudes kaob palgatöö tegemise isu ära.

Samuti kõnelesime riigi rahakotist ning sellest, kas vallandub n-ö aktsiisisõda Läti-Eesti-Soome vahel.

2. "Investor Toomase tund": kui turgudelt haihtub raha...

Seekord olid investor Toomase tunnis luubi all Toomase möödunud kuu tulemused. Üle ega ümber ei saanud ka pommuudisest, mille kohaselt ostab LHV Danske eraisikute laenuportfelli. Vaatasime veel otsa Swedbanki, Danske ja Tesla aktsiate käekäigule, turgude langusele ning viimastele arengutele USA ja Hiina vahelises kaubandussõjas.

3. "Lavajutud": kuidas sündis jook, mis lõi läbi 40 riigis?

Saade on salvestatud konverentsil Password. Esimesena saab sõna Liviko jookide arhitekt Hanna Kaur. Eesti mõistes suurtootja, maailma mastaabis meistrikojalik butiik otsustas luua värvimuutva Crafter's Gini. Eesmärk oli jõuda brändini, mis lööb läbi ka välismaal. Kuidas alustati ja mismoodi toode arenes?

Teises saateosas kuulete nelja põhjust, miks Elisa bränd Eesti turul endiselt kasvab. Muu hulgas rõhutab Elisa Eesti juht Sami Seppänen, et küpse organisatsiooni tunnus on julgus eksida.

Lõpuosas saab sõna ka Havas Media juht Kert Kangert.

4. "Hommikuprogramm": kuidas palgatööga miljonäriks saada?

Eelmise nädala viimases hommikuprogrammis tuli juttu, millised idufirmad teevad palgatöötajatest miljonärid. Sellest rääkis Äripäeva ajakirjanik Kristel Härma.

Mis on sotsiaalmeedia sisuloojate edu võti ja kuhu liigub eestikeelne sotsiaalmeediaruum? Sellest tuli juttu sisulooja ja mõjuisiku Martti Hallikuga.

Samuti käis stuudios Tallinna Vee finantsjuht Riina Käi, kes rääkis ettevõtte esimese kvartali tulemustest ja tuliseks kiskunud aktsionäride koosolekust.

5. "Uus Maa kinnisvarasaade": mida vajab Tartu kinnisvaraturg?

Uus Maa kinnisvarasaade võtab seekord luubi alla Tartu. Uurime, kas ka seal kardetakse kriisi ning kas on ohumärke.

Kus tahavad tartlased elada ja kui palju on neid, kes soovivad minna hoopis linnast välja? Kindlasti tuleb juttu ehitustegevusest ja sellest, kas nõudlus ning pakkumine on kooskõlas.

Et juba Tartu külalised stuudios, puudutame ka sealset ärihoonete turgu. Teeme selgeks, kas sarnaselt Tallinnaga vajab ka ülikoolilinn uusi A-klassi büroohooneid, ning kindlasti ei jää tähelepanuta kaubanduskeskused ja nende areng.

6. "Juhtimislabor": kuidas uued harjumused kaljukindlaks muuta?

Saates kuuleme salvestust viimaselt "Juhtimislabori" seminarilt, kus koolitaja ja coach Raimo Ülavere jagas soovitusi selleks, kuidas viia ellu soovitud muutused ja mis muutuseid ellu viimast takistab.

7. "Hommikuprogramm": alkoholiaktsiis ja selle mõjud

Esmaspäeva hommikul räägiti Äripäeva hommikuprogrammis joomisest.

Külas käis hotellide ja restoranide liidu uus juht, Tallink Hotelsi juht Peter Roose, kellega rääkisime alkoholiaktsiisi mõjust turismile ja sellest, kuidas pöörata langevat välisturistide trendi taas tõusule.

Stuudios oli ka La Muu jäätisefirma asutaja ja juht Rasmus Rask, kellega arutasime Eesti toidutööstuse trende ning ühisrahastuse võlusid ja ohtusid.

Juttu tuli ka sellest, kui agressiivset müüki Eesti inimene talub. Külas oli Maarja Kaseväli, kes on USAs Southwestern Company juures raamatuid müünud seitse suve.

Tervise Arengu Instituudi direktori Annika Veimeriga rääkisime alkoholivabade õllede mõjust ja nende reklaami eetilisusest.

Jaga lugu:
Hetkel kuum