Läänemere laevafirmad mängivad jõujooni Tallinki arvel ümber
Läänemere parvlaevaliiklust aastakümneid iseloomustanud madal kasumlikkus ja suur konkurents pöördus ümber pärast pandeemiat, kui Tallink pool muutis pooled kruiisilaevad põgenikelaevadeks, kirjutab Dagens Industri.
Tallinki laev Silja Europa, mis 2013. oma esimesele Tallinna–Helsingi regulaarreisile suundus, on nüüd Hollandi varjupaigataotlejate kasutuses.
Foto: Andras Kralla
Koroonaaeg pani parvlaevafirmad võitlema väheste reisijate pärast ja kukutas kasumit. Vaevalt olid reisipiirangud vähenenud, kui tuli järgmine tagasilöök – Venemaa sissetung Ukrainasse. Kuna nii laevafirmade kui reisijate kulud on suurenenud, on see tekitanud taas probleeme kasumlikkusega.
Tallinki esimese poolaasta tulemused annavad lootust dividendi taastamiseks, kirjutas Swedbanki blogis analüütik Kaimo Aljas. Analüütik kordas ostusoovitust.
Praeguste plaanide järgi mõne kuu pärast börsile jõudev Infortar on värske majandusaasta aruande järgi aegade tugevaimas seisus, kuid oma rolli mängib selles ka laevafirma Tallink, mille väärtust hindavad Infortari omanikud oluliselt kõrgemalt, kui teevad seda turuosalised börsil.
Steelhouse Group Estonia OÜ ja 1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.