• OMX Baltic0,12269,58
  • OMX Riga−0,56926,06
  • OMX Tallinn−0,031 748,13
  • OMX Vilnius0,311 000,15
  • S&P 500−0,715 505
  • DOW 30−0,9340 287,53
  • Nasdaq −0,8117 726,94
  • FTSE 100−0,68 155,72
  • Nikkei 225−0,1640 063,79
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,45
  • OMX Baltic0,12269,58
  • OMX Riga−0,56926,06
  • OMX Tallinn−0,031 748,13
  • OMX Vilnius0,311 000,15
  • S&P 500−0,715 505
  • DOW 30−0,9340 287,53
  • Nasdaq −0,8117 726,94
  • FTSE 100−0,68 155,72
  • Nikkei 225−0,1640 063,79
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,45
  • 03.02.24, 19:00

Auto|Piloot. Kui jõuliselt tõstab Tesla Model 3 uuenduskuur selle aktsiaid?

Soodsaim Tesla muutus mudeliuuendusega ühekorraga veelgi teslalikumaks ja nn traditsiooniliste automarkide toodangule sarnasemaks.
Uute saledamate esituledega ei meenuta Model 3 enam konna, jõehobu või Piilupart Donaldit, Teslale omase valgena pigem ehk tehisintellekti nägemust Airpodi ja muumimamma ristandist.
  • Uute saledamate esituledega ei meenuta Model 3 enam konna, jõehobu või Piilupart Donaldit, Teslale omase valgena pigem ehk tehisintellekti nägemust Airpodi ja muumimamma ristandist.
  • Foto: Andras Kralla
Rool ja ekraan – see ongi sisuliselt kõik, mis uuendatud Tesla Model 3 juhikohalt vastu vaatab. „Äärmine minimalism“ tundub vähe öeldud. „Tühi nagu avastamata talendiga armuvalus luuletaja külmkapp“ kõlab õigemini.
Model 3-l, soodsaima hinnaga Teslal, puudub sarnaselt mitme teise elektriautoga käivitusnupp. Ühtlasi pole sel näidikuplokki, kiirust jmt kuvatakse suure ekraani vasakus ülaservas. Ventilatsiooniavad on elegantselt ära peidetud. Nuppe-klahve tuleb tikutulega otsida – kui näiteks istme reguleerimiseks või akende liigutamiseks on need olemas, siis isegi kindalaegast saab avada ainult (!) ekraani kaudu.
Ent need asjad olid Model 3-l sedamoodi juba enne. Mudelivärskendusega kaotati ära ka roolitagused kangid, nii suunatulede kui käigu oma. Esimeste jaoks on nüüd roolil puutetundlikud nupud, käikude lülitamine käib aga … no kust mujalt kui ekraanilt!
Model 3 Higlandi sõitjateruum ise paistis meile nii tühi, et panime fotole ka käe. Näpib see raadio juhtimise rullikut.
  • Model 3 Higlandi sõitjateruum ise paistis meile nii tühi, et panime fotole ka käe. Näpib see raadio juhtimise rullikut.
  • Foto: Andras Kralla
Elon Muski autovabrik tõesti teeb paljusid asju nn traditsioonilistest autotootjatest teisiti ning, nagu näha, keerab mõnes mõttes teslalikkust ajapikku juurdegi. Kuid samal ajal võib tähendada, et teatud aspektidesse suhtutakse „gerontidega“ järk-järgult üha sarnasemalt.
Tähelepanu „riistvarale“
Uuenduskuuri läbinud Tesla Model 3, lisanimega Highland, erineb senisest versioonist märksa rohkema kui kangidevaba lahenduse poolest. Lühidalt kokku võetuna mõjub see tervikuna oluliselt tummisema tükina.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele