• OMX Baltic0,53%299,96
  • OMX Riga0,41%878,54
  • OMX Tallinn0,47%1 886,03
  • OMX Vilnius0,28%1 159,35
  • S&P 5000,03%6 068,5
  • DOW 300,28%44 593,65
  • Nasdaq −0,36%19 643,86
  • FTSE 1000,11%8 777,39
  • Nikkei 2250,39%38 954,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,99
  • OMX Baltic0,53%299,96
  • OMX Riga0,41%878,54
  • OMX Tallinn0,47%1 886,03
  • OMX Vilnius0,28%1 159,35
  • S&P 5000,03%6 068,5
  • DOW 300,28%44 593,65
  • Nasdaq −0,36%19 643,86
  • FTSE 1000,11%8 777,39
  • Nikkei 2250,39%38 954,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,99
  • 07.04.23, 07:00

Auto|Piloot. Hipibussi uusversioonile on üksjagu andeks anda ... aga sa annadki

Volkswagen on teinud mikrobussi, mis pakub emotsiooni rohkem kui praktilisust.
Volkswagen ID. Buzz on tänu disainile auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.
Isegi helikoptervanem, kes loeb kanepiseemneõli meelemürgiks ega luba poega enne täisealiseks saamist murutraktorile, võib vana hipibussi nähes tunda vastupandamatut tungi minna sellega kogupere autoreisile. Mõtted masinakesele hüüdnime andnud tegelaste eluviisidest ning teadmine, et selle ninata esiosa tugevaimad kohad on esireas istujate põlved, ei pruugi samuti aidata. Niisugune on emotsiooni jõud ja ikoonilise bussi – passinimega Volkswagen Type 2 – pärand.
Nüüd, see tähendab pärast paarkümmend aastat (!) vahelduva eduga sammude seadmist ja avalikkuse õrritamist, on Volkswagen saanud maha hipibussi uusversiooniga.
Hipibussid, uus ja vana. Väga erinevad ning ometi sarnased.
  • Hipibussid, uus ja vana. Väga erinevad ning ometi sarnased. Foto: Volkswagen
Puhas stiilitoode
Volkswagen ID. Buzz, kaua tehtud kaunike, liigub puhtalt elektriga ning on juttude järgi võimalikult keskkonnasõbralikult toodetud. Näiteks sõitjateruumis kasutatakse loomse naha asemel pigem koostisosi, mida hajameelsed pikajuukselised keeranuks kehvemal ajal pläru sisse. Üks valikus olev tekstiil sisaldab ookeanist kokku korjatud plasti. Tõsilugu!
Sel on nina, kuid disainerid andsid endast parima, et luua visuaalselt vastupidine mulje. Sel ei ole ümmargusi esitulesid, ent ID. Buzzi leed-maatriks-silmades leidub midagi inimlikku, autosse hinge süstivat.
Mõõdud erinevad samuti suuresti, välja arvatud kõrgus, mis on algupärase mudeliga lausa sentimeetri pealt võrdne. Pikkust on üle 40 ja laiust üle 20 sentimeetri enam. Rääkimata massist – ID. Buzz kaalub eelkäijast ligi kaks ja pool korda rohkem!
 
Type 2 
ID. Buzz 
Pikkus4,28 m4,71 m
Laius1,72 m1,99 m
Kõrgus1,94 m1,94 m
Tühimass1047 kg2408 kg
Sisulises mõttes jäljendab hipibussi taaskehastus armastatud originaali muidugi sama vähe kui kaasaegne Mini või Fiat 500gi. Põrnika tehnikale rajatud Type 2 oli võimalikult praktiline ja kättesaadav kaubik, hiljem ka mikrobuss ja matkaauto. Tõigas, et see nii neetult nunnu on, maksab süüdistada lihtsuses peituvat geniaalsust.
ID. Buzz pole kuskilt otsast minimalistlik, vaid puhas stiilitoode. Taskukohasus on asendunud silmast vee välja võtva hinnalipikuga (sellest allpool). Ning ehkki suvaline linnamaastur paistab sellega võrreldes seest kitsas nagu jäneseurg, ei saa praktilisuselegi hosiannat lauda (selleni kah jõuame).
Sõitjateruumis kasutatud materjalid näevad paremad välja kui teistes ID-perekonna Volkswagenites, aga puutemajandus on ikka sama närvesööv. Laekaid-panipaiku leidub piisavalt, tuuleklaas jääb esireas olijatest väga kaugele.
  • Sõitjateruumis kasutatud materjalid näevad paremad välja kui teistes ID-perekonna Volkswagenites, aga puutemajandus on ikka sama närvesööv. Laekaid-panipaiku leidub piisavalt, tuuleklaas jääb esireas olijatest väga kaugele. Foto: Andras Kralla
Tänapäeval ei taha loomulikult keegi vana hipikat ratsionaalsetel põhjustel. Ikka emotsiooni pärast. Ja emotsionaalset laksu pakub ka uus hipibuss. Kas just samasugust ja sama võimast, aga pakub. Tänu disainile on see auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.
ID. Buzz liigitub ainuüksi seetõttu kordaminekuks. See on Volkswageni elektrilise ID-perekonna veenvaim liige, kuid selgi leidub puudusi, mida andeks anda.

Seotud lood

Uudised
  • 04.03.23, 14:34
Auto|Piloot. Mercedes EQS SUV – vali vaikus ja 300kilomeetrine nõiaring
Uus hindamissüsteem!
Elektriline EQS SUV teeb oivaliselt seda, mida jõmakalt mersu maasturilt ootakski. Ja siis jälle ei tee.
Uudised
  • 14.02.23, 18:05
Arvustus. Volkswagen ID.5-l puudusi jagub, kuid see teeb 1,5 asja õigesti
Elektri-Volkswageni perekonna järjekordne liige sunnib ümber harjuma, milliste omadustega me seda marki seostame.
Uudised
  • 30.04.22, 12:30
Arvustus. Volkswagen Multivan – vaat siia mahub “elustiil” päriselt ära
Sõiduauto platvormile tehtud uus Volkswagen Multivan muudab suure edeva maasturi kasuks otsustamise paljude jaoks raskemaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele