Artikkel
Volkswagen ID. Buzz on tänu disainile auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.Foto: Andras Kralla

Auto|Piloot. Hipibussi uusversioonile on üksjagu andeks anda ... aga sa annadki

Volkswagen on teinud mikrobussi, mis pakub emotsiooni rohkem kui praktilisust.

Isegi helikoptervanem, kes loeb kanepiseemneõli meelemürgiks ega luba poega enne täisealiseks saamist murutraktorile, võib vana hipibussi nähes tunda vastupandamatut tungi minna sellega kogupere autoreisile. Mõtted masinakesele hüüdnime andnud tegelaste eluviisidest ning teadmine, et selle ninata esiosa tugevaimad kohad on esireas istujate põlved, ei pruugi samuti aidata. Niisugune on emotsiooni jõud ja ikoonilise bussi – passinimega Volkswagen Type 2 – pärand.
Nüüd, see tähendab pärast paarkümmend aastat (!) vahelduva eduga sammude seadmist ja avalikkuse õrritamist, on Volkswagen saanud maha hipibussi uusversiooniga.
Hipibussid, uus ja vana. Väga erinevad ning ometi sarnased.Foto: Volkswagen
Puhas stiilitoode
Volkswagen ID. Buzz, kaua tehtud kaunike, liigub puhtalt elektriga ning on juttude järgi võimalikult keskkonnasõbralikult toodetud. Näiteks sõitjateruumis kasutatakse loomse naha asemel pigem koostisosi, mida hajameelsed pikajuukselised keeranuks kehvemal ajal pläru sisse. Üks valikus olev tekstiil sisaldab ookeanist kokku korjatud plasti. Tõsilugu!
Sel on nina, kuid disainerid andsid endast parima, et luua visuaalselt vastupidine mulje. Sel ei ole ümmargusi esitulesid, ent ID. Buzzi leed-maatriks-silmades leidub midagi inimlikku, autosse hinge süstivat.
Mõõdud erinevad samuti suuresti, välja arvatud kõrgus, mis on algupärase mudeliga lausa sentimeetri pealt võrdne. Pikkust on üle 40 ja laiust üle 20 sentimeetri enam. Rääkimata massist – ID. Buzz kaalub eelkäijast ligi kaks ja pool korda rohkem!
Type 2
ID. Buzz
Pikkus4,28 m4,71 m
Laius1,72 m1,99 m
Kõrgus1,94 m1,94 m
Tühimass1047 kg2408 kg
Sisulises mõttes jäljendab hipibussi taaskehastus armastatud originaali muidugi sama vähe kui kaasaegne Mini või Fiat 500gi. Põrnika tehnikale rajatud Type 2 oli võimalikult praktiline ja kättesaadav kaubik, hiljem ka mikrobuss ja matkaauto. Tõigas, et see nii neetult nunnu on, maksab süüdistada lihtsuses peituvat geniaalsust.
ID. Buzz pole kuskilt otsast minimalistlik, vaid puhas stiilitoode. Taskukohasus on asendunud silmast vee välja võtva hinnalipikuga (sellest allpool). Ning ehkki suvaline linnamaastur paistab sellega võrreldes seest kitsas nagu jäneseurg, ei saa praktilisuselegi hosiannat lauda (selleni kah jõuame).
Sõitjateruumis kasutatud materjalid näevad paremad välja kui teistes ID-perekonna Volkswagenites, aga puutemajandus on ikka sama närvesööv. Laekaid-panipaiku leidub piisavalt, tuuleklaas jääb esireas olijatest väga kaugele.Foto: Andras Kralla
Tänapäeval ei taha loomulikult keegi vana hipikat ratsionaalsetel põhjustel. Ikka emotsiooni pärast. Ja emotsionaalset laksu pakub ka uus hipibuss. Kas just samasugust ja sama võimast, aga pakub. Tänu disainile on see auto nagu kuldse retriiveri kutsikas – kõik lähevad elevile! Söakamad küsivad ka, kas tohib silitada.
ID. Buzz liigitub ainuüksi seetõttu kordaminekuks. See on Volkswageni elektrilise ID-perekonna veenvaim liige, kuid selgi leidub puudusi, mida andeks anda.
Seotud lood

Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Legolinn sai valmis, nüüd on golfi aeg. Eestist lahkunud Sami Seppänen elab investeerimisportfellist
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Kinnisvara palga TOPi võitja maksab töötasuks pea 8000 eurot kuus
Kinnisvara palga TOPi esikolmikusse jõudsid kinnisvara ettevõtted, kelle juures ületas kuupalk tabeli kolmveerandi oma kahekordselt. Kuid on ka neid ettevõtteid, kelle palk hoopiski langes.
Kinnisvara palga TOPi esikolmikusse jõudsid kinnisvara ettevõtted, kelle juures ületas kuupalk tabeli kolmveerandi oma kahekordselt. Kuid on ka neid ettevõtteid, kelle palk hoopiski langes.