Riigikontroll: keskkonnaameti korralagedus hävitas loodust
Keskkonnaamet pidi Rail Balticu loodusmõjusid hüvitama, kuid tegelikkuses hoopis süvendas neid. Tuleb välja, et see on korduv viga, millele riigikontroll on ennegi tähelepanu juhtinud.
Vales kohas raiumine hävitas metsise paremaid elupaiku. Pildil Valga Puu harvendusraie Põlvamaal.
Foto: Liis Treimann
Keskkonnaameti seesmise korralageduse tõttu anti välja raieluba metsise elupaikade kaitseks kavandatud asendusaladel Lõuna-Pärnumaal. Ometigi teadsid nii keskkonnaamet kui Riigimetsa majandamise keskus (RMK), millised metsad ja nende puhveralad olid mõeldud asendama ohustatud metsiste elupaiku, selgub riigikontrolli auditist.
Eesti 200 juht Kristina Kallas näeb bürokraatia vähendamiseks vajadust kärpida keskkonnaameti töötajate hulka, aga ameti juhi Rainer Vakra sõnul pole see lahendus. “Nõrk keskkonnaamet on ettevõtja õudusunenägu,” märkis Vakra.
Veebruari algul jättis Tallinna halduskohus rahuldamata noorte keskkonnakaitseliikumise Fridays For Future Eesti kaebuse õlitehase töö peatamiseks. Nüüd kaebasid aktivistid halduskohtu otsuse edasi ringkonnakohtusse.
Kuigi Eesti lükkas hoonete süsinikujälje arvutamise kohustust edasi, ei saa ehitussektor endale lubada vana mentaliteedi jätkamist. Tänapäevane ehitus peab mõtlema laiemalt kui ainult tehnilised normid ja kiire kasum, kirjutab Foruse kinnisvara jätkusuutlikkuse juht Jaanika Veldre.
Eesti alustab läbirääkimisi teiste ELi liikmesriikidega, et lükata edasi teise heitkogustega kauplemissüsteemi (HKS 2) rakendamist hoonete ja maanteetranspordi kütuste jaoks. Ka ollakse valmis HKS 2 hoopis tühistama.
Usaldus on äris kõige olulisem ning see kehtib ka transporditeenuses. Inimeste päevakava on tihe ning iga minut loeb. Viimane asi, millele soovitakse väärtuslikku aega kulutada, on hilinev või ärajäänud taksosõit ning määrdunud ja ebamugav sõiduk. Samuti juhuslikud pimekohtingud autojuhiga, mis võivad jätta pikemaks ajaks halva tunde.