Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Frankfurdi autonäituse parimad palad

    Lamborghini SpyderFoto: EPA

    Selle nädala alguses toimus Frankfurdis järjekordne autonäitus, kus esmaesitlusele jõudsid nii mõnedki huvitavad ja palju kõneainet tekitavad autod.

    CNBC on välja toonud autod, mis püüdsid enim tähelepanu:
    Ferrari 488 Spider
    Kuulsusrikas Ferrari on oma autode sekka toonud uue masina – Ferrari 488 Spideri. Auto kõige tähtsam omadus on ehk eemaldatav kõvakatus. Auto kiirendab nullist saja kilomeetrini tunnis 3 sekundiga ja 200 kilomeetrini tunnis 8,7 sekundiga.
    Ferrari 488 SpiderFoto: EPA
    SEAT Leon Cross Sport 
    See on Hispaania autotootja uus ideeauto. Auto hõlmab endas erinevaid stiile ja SEAT ütleb, et see „pakub kompaktse sportauto jõudlust, aga on samal ajal ka kupeeauto suguse välimusega.“
    See võib olla vaid prototüüp, aga ettevõte teatas, et see auto näitab hästi, mis suunas SEAT tahab järgmistel aastatel liikuda.
    Seat Leon Gross SportFoto: EPA
    Bentley Bentayga
    „Kõige kiirem, kõige võimsam, kõige luksuslikum ja kõige eksklusiivsem sportmaastur maailmas,“ kirjutab Bentley oma uue mudeli kohta. Ehk on Bentley’l õigus, sest sportmaasturi esimene tellija on Suurbritannia kuninganna Elizabeth teine.
    Bentley BentaygaFoto: EPA
    Porsche Mission E
    Porsche esitles Frankfurdi autonäitusel uut elektriautot, mis võiks Teslale tulevikus märkimisväärset konkurentsi hakata pakkuma.
    Auto näeb välja nagu futuristlik versioon Porsche mudelist 911. Saksamaa sportautode tootja ütles, et nelja uksega Mission E sõidab ühe laadimisega keskeltläbi 310 miili. Uus mudel laadib 80 protsenti akust täis vaid 15 minutiga.
    See oleks tunduvalt kiirem, kui turuliidril Teslal, mille laadimiskiirus on vastava taseme saavutamiseks 30 minutit. Lisaks sellele on Porsche Mission E sõiduulatus suurem. Uus auto peaks suutma pärast 15minutilist laadimist sõita ca 400 km, Tesla sõidab pärast 30minutilist laadimist aga vaid 270 km.
    Porsche Mission EFoto: EPA
    Bugatti Vision Gran Turismo
    See on auto, mis on inspiratsiooni saanud Sony PlayStationi mängust, seega ei peaks eeldama, et autot lähimas tulevikus teedel näeb. „See on fännidele,“ ütleb Bugatti. Bugatti tahab mitte nii kauges tulevikus välja tulla ka uue superautoga, seniks on Bugatti Vision aga asenduseks.
    Bugatti Vidion Gran TurismoFoto: EPA
    Nissan Gripz Concept
    Nissan Gripz ideeauto on „sportlik crossover,“ mille olemus on inspireeritud klassikalistest kõrberalli autodest. Jaapani autotootja teatas, et auto on loodud nii linnas kui ka mägedes liiklemiseks.
    „Rattur saab minna rattaga tööle, aga pärast tööd saab selle sama rattaga minna ka adrenaliinirohkeid seiklusi püüdma. Me püüame Nissan Gripzi puhul sama teha,“ ütles Nissan oma pressiteates.
    Nissan Gripz ConceptFoto: EPA
    Mercedes-Benz Concept IAA
    Mercedes avalikustas auto, mis saab oma kuju muuta. Sõiduk, mille nimi on Mercedes Benz „Concept IAA“ (Intelligent Aerodynamic Automobile) muudab oma kuju siis, kui kiirus ületab 80 kilomeetrit tunnis. Seda nimetab ettevõte „aerodünaamiliseks režiimiks.“
    Mercedes Concept IAAFoto: EPA
    Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder
    Lamborghini, mis on tuntud oma eripärase disaini ja kõrge hinna poolest, Frankfurdis pettumust ei valmistanud. Itaalia autotootja avalikustas mudeli Huracan LP 610-4 Spyderi, millel saab katust eemaldada. Auto tippkiirus on 201 miili tunnis ja jaemüügi hinnaks on 186 450 eurot.
    Lamborghini Huracan LP 610-4 SpyderFoto: EPA
    Jaguar F-PACE
    Jaguar avalikustas kasvaval sportmaasturiturul ka oma mudeli F-Pace. Uue auto reklaamimiseks sõitis Briti kaskadöör Terry Grant Jaguari uue autoga läbi silmuse, mis oli 19,08 meetrit kõrge. Ühtlasi püstitati uus Guinessi rekord.
    „See on väga luksuslik, väga sportlik, väga dünaamiline ja sõidetav. Jaguar pole selliseid autosid varem teinud, aga jaguari DNA on sellel olemas,“ ütles ettevõtte tegevjuht Ralf Speth.
     
  • Hetkel kuum
Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.