• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa annab vastulöögilennukeeluga

    Vastukaaluks Euroopa Liidu sanktsioonidele, mis sundisid lõpetama Aerolfoti odavlennufirma Dobrolet tegevuse, kaalub Venemaa ülelendude piiramist või suisa keelustamist oma territooriumilt Euroopast Aasiasse, kirjutas Vedomosti.

    Lehe allika väitel algas jutt võimalikust ülelendude keelustamisest juba Euroopa Liidu esimeste sanktsioonide puhul, kuid viimaseks piisaks karikasse sai Dobroleti saatus, mis sai kaela EL sanktsioonid ning suure trahvi Ukrainast, mis kokkuvõttes sundis peaminister Dmitri Medvedevi patronaaži all sündinud ettevõtte tegevuse lõpetama.
    Vastava otsuse peab vastu võtma valitsus ning praegu käivad läbirääkimised transpordi- ja välisministeeriumi vahel. Mõlema ministeeriumi esindajad keeldusid kommentaaridest. Samas pole otsus veel vastu võetud. Vedomosti kirjutas, et Venemaa peaministri büroo teatel pole sellised ettepanekuid laekunud, kuid välisministeeriumi allika sõnul ei jää Euroopa Liidu sammud vastuseta.
    Just Venemaa poolt hõivatud Krimmi lendamiseks loodud Aerofloti tütar Dobrolet lõpetas sanktsioonide tõttu tegevuse esmaspäevast.
    Lendudeks Euroopast Aasiasse kasutavad firmad kütuse kokkuhoiuks ja lennuaja vähendamiseks reeglina lühimat teed üle Venemaa (nn Transsiberi koridor), mille eest maksavad tasu Aeroflotile. Nii on võimalik võita ligi 4000 km lennuteed ja paarkümmend tuhat eurot reisi kohta. Vedomosti andmetel kogub Aeroflot ülelendudega ligi 300 mln dollarit aastas.
    Suurimad ülelendude eest maksjad on Euroopa hiiud Lufthansa, British Airways ja Air France. Väidetavalt on Lufthansa arvutanud võimalikuks kahjuks ligi 1 mld eurot juhul, kui sanktsioonid kestavad kolm kuud, kuid sellele kinnitust lehel saada ei õnnestunud. Ametliku kommentaari võimaliku arvutuste, tehtud järelpärimiste või hinnangute kohta Saksamaa välisministeerium ei andnud. Lufthansa, sarnaselt British Airwaysiga, loobus kommentaaridest. Samuti ei vastanud Vedomosti päringule Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso ja transpordivolinik Siim Kallas. Kommentaarides keeldusid ka Air France ja Prantsusmaa välisministeerium.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Aivar Uutar: kõige odavam energia on tootmata energia
Elektri hinna tõus on suure jama väike algus. Keskendugem lahendustele ehk tarbimise nutikale juhtimisele, kirjutab energiatõhususvaldkonna visionäär Aivar Uutar.
Elektri hinna tõus on suure jama väike algus. Keskendugem lahendustele ehk tarbimise nutikale juhtimisele, kirjutab energiatõhususvaldkonna visionäär Aivar Uutar.
Balti börsid taastuvad täna eilsest langusest
Eilne punane börsipäev on täna asendunud kasvuga ning mitmed Tallinna börsi aktsiad on tugevalt plusspoolel.
Eilne punane börsipäev on täna asendunud kasvuga ning mitmed Tallinna börsi aktsiad on tugevalt plusspoolel.
Juubel: 80aastased Eesti ettevõtjad, kes on jätkuvalt sadulas
Ettevõtlikud ja ärivaistuga inimesed löövad läbi alati. Et aga karmis ärimaailmas enam kui 30 aastat firmat edukalt majandada, peab jätkuma visadust ja muidugi peab tegevus olema meelepärane, kirjutab neljapäeval, 26.01 Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.
Ettevõtlikud ja ärivaistuga inimesed löövad läbi alati. Et aga karmis ärimaailmas enam kui 30 aastat firmat edukalt majandada, peab jätkuma visadust ja muidugi peab tegevus olema meelepärane, kirjutab neljapäeval, 26.01 Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.
Kuidas Kaarel Kotkas pauguga majandusteooria põhitõe selgeks sai
Eesti eduka idufirma Veriff asutaja Kaarel Kotkas kõneles tänasel investor Toomase konverentsil, kuidas üks hiidlane Emmastest jõudis nii kaugele, et tema ettevõte tegutseb Räniorus ja teeb oma teenusega võimalikuks maailma suurimate firmade äri.
Eesti eduka idufirma Veriff asutaja Kaarel Kotkas kõneles tänasel investor Toomase konverentsil, kuidas üks hiidlane Emmastest jõudis nii kaugele, et tema ettevõte tegutseb Räniorus ja teeb oma teenusega võimalikuks maailma suurimate firmade äri.