Vahetult pärast munade värvimise aega teeme põgusa tagasivaate metalsema läikega üritusturundusmunadele reklaamiauhindade konkursil Kuldmuna 2009.
Üritusturunduse vallas jagati munasid esmakordselt. See on väga tervitatav samm, sest üritusturundus on saamas järjest olulisemaks osaks ettevõtete turundustöös. Eelis n-ö tavareklaami ees on tarbija aktiivne kaasamine läbi meeldejäävate emotsioonide loomise.
Üritusturundusauhinnad on olnud pikka aega arutelude teemaks Üritusturundusagentuuride Liidu (ÜTAL) töögruppides. Suur lugupidamine praegusele juhatusele, kes lõpuks otsustas selle teema tulemusteni viia. Valitud koostöövorm koos kuldmune välja andva ERAL-iga annab head võrdlusmomendid ka klientidele, kelle jaoks senine kuldmunade auhindamissüsteem on tuttavaks saanud. Loomulikult on iga algus raske ning töid esitades tekkis nii mõningaidki küsimusi kategooriate valiku ning andmete esitamise osas, kuid peamine on see, et algus on tehtud ning esimesed munad ahjus soojenemas. Ürituste mõistes oli tihtipeale raske hinnata loovjuhtimise ning projektijuhtimise erisusi. Sageli on paljud ettevõtmised alanud üldise reklaamikampaania ideest ning rakendunud oma lõplikus kujus läbi erinevate mõttetalgute ja partnerite igapäevase suhtluse. Üritused on ju tihtipeale omaette minikampaaniad, millele luuakse sisu, nägu ja ka isegi reklaamid.
Seetõttu on ka auhinnamunade kullasära jagamine keerulisem – oma osa ürituse õnnestumisesse on andnud paljud erinevad osapooled. Siiski loodame, et taoline konkurss annab midagi kõikidele üritusi korraldavatele agentuuridele ning nendega seotud koostööpartneritele. Et ta annab teadmise, et meie töö on võrdväärne kõige sellega, mis toimub reklaami, turunduse ning meelelahutuse vallas ning et üha enam pööratakse ka klientide poolt tähelepanu ürituse detailirohkusele, kvaliteedile ning lõpptulemustele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuldmuna-vääriliste tööde hindamine jäeti nii Eesti kui välismaiste professionaalide hoolde. Žüriisse kuulus üritusturundajaid, PR spetsialiste, kliendi esindajaid ning lisaks Soome üritusturundusagentuuride liidu juhatuse liige.
Esimestele võidutöödele peale vaadates on need valdavalt suurejoonelised lavastused ja ohtrate esinejatega täidetud lavalauad - näiteks grandioossed muusikalitükid parima kliendi- kui sisekommunikatsiooniürituse vallas. Kindlasti olid nimetatud üritused kordaläinud, kuid loodetavasti saame järgmistel Kuldmunadel näha ka üllatavamaid väikeseid säravaid ideid, mis ennekõike löövad oma uudsuse ning erakordsusega.
Võidutöödest toome näite töö, millega kõige paremini kursis oleme - müügiedenduse kategooria (antud kategoorias otsustati hõbe ja pronks välja jagamata jätta, sest vahe võitjatöö ja järgnevate vahel oli liiga suur) võitis Nokia mobiilifilmide konkurss
MOFF. MOFF oli pioneeriks erinevate online videokonkursside võidukäigule kogu Eestis ning usume, et MOFF avas mõtlemise, et igaühest võiks saada filmitegija.
Tänaseks on konkurss nii hästi omaks võetud, et PÖFF on selle lülitanud oma ametlikku programmi, lisaks saab filme näha veebisaidil (üle 50 000 külastuse), mobiiltelefoni vahendusel ning meeldiva üllatusena ka CNN-is (CNN tegi MOFFist eraldi uudislõigu). Turunduskeelde panduna on MOFF aga Nokiale edukas sponsorlustegevus, mis tutvustab Nokia N-seeria multimeediatelefone ja nende võimalusi. Seega win-win olukord.
Võitjad siis alljärgnevalt:
Sisekommunikatsiooniüritus
Artikkel jätkub pärast reklaami
Müügiedendusüritus
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuldmuna - “Nokia Mobiilifilmide festival” Elamusstuudio
Kliendiürituse kategooria
Artikkel jätkub pärast reklaami
Parim kujunduslahendus üritusel
Artikkel jätkub pärast reklaami
Artikkel jätkub pärast reklaami
Aasta Üritusturundusagentuur 2009
Royal Service
Artikli autor Mihkel Lubi on Elamusstuudio juht.