Facebooki muutmine Metaks on üsna ilmne katse nooreneda ja seda päris mitmes mõttes, kirjutab Tallinna Ülikooli meediainnovatsiooni professor Indrek Ibrus.

- Meta logo. Pilt on illustreeriv.
- Foto: Mateusz Slodkowski/ZUMA Press Wire/Scanpix
Facebooki möödunudnädalast ümberbrändimist Metaks on ajakirjanduses seni käsitletud lähtudes Facebooki maineprobleemidest. Või ka võimalusest, et selle käiguga üritab Facebook vähendada sõltumatust muudest tehnoloogiagigantidest nagu Apple või Google (kontrollivad olulisi operatsioonisüsteeme ja riistvara jm). On arutatud ka seda, et Facebooki metaversumi ainelistes promovideotes nähtav pole lähiaastatel võimalik – puuduvad tehnoloogiad, standardid jpm. Aga arutatud on ka, et Facebooki kontrollitud metaversum kujutaks endast üsna düstoopilist tulevikku, kus füüsilist ruumi osaliselt asendavat keskkonda kontrollitaks eesmärgiga me elude kohta veelgi enam andmeid koguda ja neid reklaamiandjaile maha müüa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Skandaalist skandaali liikuv sotsiaalmeediaplatvorm Facebook asus end ümber brändima ja teatas oma uue nime – Meta. Analüüsisime ettevõtte plaane Eesti virtuaal- ja liitreaalsuse organisatsiooni juhi Märt Lumega. Tema sõnul tahtis sotsiaalmeediaettevõte sellega kehtestada end kui tööstusharu kõige innovaatilisem. Eile esitletud uued peaseadmed aitavad Facebookil uute kullaaukude poole liikuda.
Minu portfelli suurte tehnoloogiafirmade tulemuste nädala järel olen jälle kindlam, et portfelli kasvuvedureid müüa oleks patt ning head kasvu ootan ka tulevikus. Kõige suuremat kõhklust tekitab vaid Meta Platforms.
Inkasso mainet saadab sageli kuvand karmist ja külmast võlanõudjast. Stereotüübile vastandub Julianus Inkasso, kus tegelikkus on üllatavalt inimlik, selgitab inkasso tegevjuht Merle Laurimäe. Ettevõttes on üle 85% töötajatest naised ja töö sisu on pigem suhtlemine, kuulamine ja lahenduste otsimine kui jõuline survestamine.