• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • 23.08.25, 06:00

Sinine ja Black Badge ja valge ‒ teate, Eesti meenutab mõnes mõttes Rolls-Royce’i

Võimalus rahulikult olla ongi ülim luksus, õpetavad nii Rolls-Royce’i autod kui ka Eesti riigi ajalugu.
Hiljuti avatud Pärnu kolmas sild mängis foto tegemise kohana proovitud Rolls-Royce Ghost Black Badge’i sinimustvalge olemusega kenasti kokku.
Mida teie 20. augustil, Eesti iseseisvuse taastamise aastapäeval tegite? Mina võtsin fotograaf Andras Kralla auto peale ja sõitsin temaga Tallinnast Riiga.
Kui Rolls-Royce küsis, kas ma võiksin tahta ühte nende autot pikemal otsal proovida ning see Lätti ära viia, leidsin, et justnimelt taasiseseisvumispäeval sõitmine olekski sümboolne. Kui hiljem selgus, et konkreetne sõiduk on juhtumisi sisuliselt sinimustvalge, tekkis juba tunne, et nii pidigi minema.
Niisugune võimalus avanes tänu sellele, et Rolls-Royce, luksusautotootjate absoluutne tipp, on Eestis täiesti olemas. Müügiesindust sel siin (veel) pole, aga ametlik teenindus – kus klient viiakse soovi korral ka müügikohaga kokku – küll.
See ilmestab hästi seda, kui kaugele me riigina 34 aastaga jõudnud oleme.
Keskmiselt umbes pool miljonit eurot maksvat uhiuut “Rollsi” saavad endale lubada muidugi imevähesed. Ent iseseisev Eesti väljendubki vabadustes ja võimaluste kohalolus. “Eesti lugu on vabaduse lugu,” nagu lausus Roosiaia kõnes president Alar Karis.
Teisisõnu: pelk võimaluski püüelda demokraatlikus riigis vaba inimesena sedavõrd haljale oksale eristab meid Venemaast. Nii praegusest kui ka sellest, mille ikkest end 1991. aastal lahti rebisime.
Praegu on Eestis registreeritud täpselt poolsada Rolls-Royce’i, valdavalt küll 20 ja rohkem aastat vanad. Okupatsiooniajal liikus siinmail teadaolevalt ainult üks seda marki neljarattaline, kuid selle looni me veel jõuame.
Niisiis pöörasin Spirit of Ecstasy ehk Rolls-Royce’i kapotiornamendi põhjarannikult lõunapiiri suunas, et kogeda, milliseid mõtteid ja tähelepanekuid tekitab riigipüha ajal sõites nii proovitav auto kui ka riik ise.

Seotud lood

Uudised
  • 08.09.24, 09:40
Auto|Piloot. Rolls-Royce Spectre – elektriauto neile, keda sõiduulatus ei morjenda
Sõidame superrikastele mõeldud särtsuautoga Eesti teedel
Rolls-Royce Spectre on ennekõike Rolls-Royce ning alles seejärel elektriauto.
Suur lugu
  • 01.03.24, 06:00
Elu pärast surmahoopi. Ameerika esipikap kohtub Eesti oma Route 66ga
Mis elu käib vana Tallinna–Tartu tee ääres?
Aastakümneid USA turgu valitsenud Ford F-150 pani ametlikult Eestis rattad maha. Kui hea see siis on? Tiir tähenduslikul teel annab vastuse.
Saated
  • 21.11.24, 14:44
Kuidas Rolls-Royce’i kõrge juht Eesti autodisainerile proportsioone õpetas
Pikka aega Saksamaal Kiasid disaininud ning seejärel Jaapanis Mitsubishis töötanud eestlane Björn Koop sai oma karjääri alguses olulist tuge kolleegilt, kes on teinud hiljem peadpööritavat lendu.
Suur lugu
  • 09.06.25, 06:00
Auto|Piloot. Mercedes W123 – maailma parim auto, millega vaesed eestlased sõitsid
Suur osa puruvaesest postsovetlikust Eestist sõitis maailma parima autoga, ilma seda ise tegelikult teadmata.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.08.25, 13:40
Raamatupidamisbüroo omanik: lillkapsal võiks olla madalam käibemaksumäär kui alkoholil
Kui riigi jaoks on oluline, et inimesed tervislikult toituksid, siis võiks olla lillkapsal oluliselt väiksem käibemaksumäär kui näiteks alkoholil või tubakal, leiab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 24 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele