• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.06.18, 17:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sihvakas kaunitar

Pärast autosõprade kiusamist ideesõidukitega on Saksamaa automeistrid viimaks rebinud katte oma uuel kaheukseliselt grand tourer'ilt. Ootus tasus ära sest, uus 8. seeria BMW on tõeliselt nägus.
Sihvakas kaunitar
  • Foto: BMW
BMW 8. seeria saab olema autofirma uus lipulaev, mis vahetab välja senise 6. seeria. On tulemas ka tuline M8, mis saab omale M5 jõuülekande ja umbes 650hobujõulise V8 mootori. Seda autot peab aga ootama järgmise aasta suveni, kirjutab väljaanne Car.
BMW teatel on sõiduk osa automargi uuest disainikeelest, mis peaks tunduma puhtam ja kaasaegsem.
Autol on madalad esituled, millesse võib tellida valgustama ka laserid, automargile iseloomulike massiivsete neerukujuliste iluvõrede kõrval. "Neerud" ise peidavad endis aerodünaamilisi trikke ja lisaks on masin kere alt kaetud, hoidmaks kiire auto tuule jaoks aerodünaamilises mõttes libeda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Algselt saab masin kaks mootorit – 840d ja M850i. Mõlemal on BMW xDrive'i neljarattavedu ja kaheksakäiguline Steptronicu automaatne käigukast. 3-liitrisel reaskuuesel diiselmootoril on 316, 4,4-liitrisel topelt turboga V8 bensiinimootoril aga 523 hobujõudu.
Tavalises olukorras saadab xDrive veojõu tagumistele ratastele, esirattad saavad tööd siis, kui sõiduk on suure koormuse all või libisemas. BMW Intergral Active Steering, tavalistele inimestele tuntud kui tagarataste juhtimine on masinal samuti standardvarustuses.
Et hoida suur masin võimalikult kergena, kasutatakse rohkel alumiiniumit ja süsinikkiuga tugevdatud plasti. Katus, uksed, kapott ja tulemüür on alumiiniumist, samas kui käigukasti tunnel on valmistatud just plastist.
Masina sisemus on ikka tuttavlik BMW, aga peidab endas ka mõningaid muudatusi. 8. seeria, nagu ka Z4 ja X5, kasutab iDrive'i info- ja meelelahutusüsteemi viimast versiooni, mis paikneb laial keskkonsoolil. Armatuurlaua ventilatsiooniavad on peened, rool jäme ja üldine väljanägemine kaasaegne ja sile.
Uus masin läheb müügile juunis ja esimesed autod jõuavad omanikeni novembris. Hinnad algavad Suurbritannias 87 000 eurost diiselmootoriga sõidukil ja bensiinimootoriga masina eest tuleb välja käia vähemalt 114 000 eurot.
BMW 8-seeria
14 fotot
  • BMW 8-seeria
  • Foto: BMW

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele