Sihvakas kaunitar

Foto: BMW
Andres Haabu • 21. juuni 2018
Jaga lugu:

Pärast autosõprade kiusamist ideesõidukitega on Saksamaa automeistrid viimaks rebinud katte oma uuel kaheukseliselt grand tourer'ilt. Ootus tasus ära sest, uus 8. seeria BMW on tõeliselt nägus.

BMW 8. seeria saab olema autofirma uus lipulaev, mis vahetab välja senise 6. seeria. On tulemas ka tuline M8, mis saab omale M5 jõuülekande ja umbes 650hobujõulise V8 mootori. Seda autot peab aga ootama järgmise aasta suveni, kirjutab väljaanne Car.

BMW teatel on sõiduk osa automargi uuest disainikeelest, mis peaks tunduma puhtam ja kaasaegsem.

Autol on madalad esituled, millesse võib tellida valgustama ka laserid, automargile iseloomulike massiivsete neerukujuliste iluvõrede kõrval. "Neerud" ise peidavad endis aerodünaamilisi trikke ja lisaks on masin kere alt kaetud, hoidmaks kiire auto tuule jaoks aerodünaamilises mõttes libeda.

Algselt saab masin kaks mootorit – 840d ja M850i. Mõlemal on BMW xDrive'i neljarattavedu ja kaheksakäiguline Steptronicu automaatne käigukast. 3-liitrisel reaskuuesel diiselmootoril on 316, 4,4-liitrisel topelt turboga V8 bensiinimootoril aga 523 hobujõudu.

Tavalises olukorras saadab xDrive veojõu tagumistele ratastele, esirattad saavad tööd siis, kui sõiduk on suure koormuse all või libisemas. BMW Intergral Active Steering, tavalistele inimestele tuntud kui tagarataste juhtimine on masinal samuti standardvarustuses.

Et hoida suur masin võimalikult kergena, kasutatakse rohkel alumiiniumit ja süsinikkiuga tugevdatud plasti. Katus, uksed, kapott ja tulemüür on alumiiniumist, samas kui käigukasti tunnel on valmistatud just plastist.

Masina sisemus on ikka tuttavlik BMW, aga peidab endas ka mõningaid muudatusi. 8. seeria, nagu ka Z4 ja X5, kasutab iDrive'i info- ja meelelahutusüsteemi viimast versiooni, mis paikneb laial keskkonsoolil. Armatuurlaua ventilatsiooniavad on peened, rool jäme ja üldine väljanägemine kaasaegne ja sile.

Uus masin läheb müügile juunis ja esimesed autod jõuavad omanikeni novembris. Hinnad algavad Suurbritannias 87 000 eurost diiselmootoriga sõidukil ja bensiinimootoriga masina eest tuleb välja käia vähemalt 114 000 eurot.

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt