• OMX Baltic−0,03%297,27
  • OMX Riga0,42%920,38
  • OMX Tallinn0,00%2 026,72
  • OMX Vilnius0,2%1 220,92
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1000,04%9 291,49
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,03%297,27
  • OMX Riga0,42%920,38
  • OMX Tallinn0,00%2 026,72
  • OMX Vilnius0,2%1 220,92
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1000,04%9 291,49
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • ST
  • 21.08.25, 10:41

Kuidas mõõta turundust nii, et see päriselt ärile väärtust looks?

Turunduse edu ei peegeldu ainult tuntuses või nähtavuses meedias. Brändi kasvatamine ja äriline mõju nõuavad täpsemat analüütikat, õigete mõõdikute valikut ja ostjate arvu suurendamist.
Initiative’i turu-uuringute juht Kadri Tirs, Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige ja Initiative’i tegevjuht Indrek Soom.
  • Initiative’i turu-uuringute juht Kadri Tirs, Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige ja Initiative’i tegevjuht Indrek Soom.
Kuidas mõõta turundust nii, et see päriselt ärile väärtust looks, räägivad saates "Password – Make Marketing Fun Again" Initiative’i tegevjuht Indrek Soom, turu-uuringute juht Kadri Tirs ja Analytical Alley kaasasutaja.
Meedia- ja turundusmaailm on kiiresti muutumas ning agentuurid positsioneerivad end aina enam tulemuspõhisteks partneriteks. „Täna julgeme nimetada ennast performance-agentuuriks. Me suudame mõõta turunduse mõju nii brändile kui äritulemustele. See ei ole enam ainult meedia planeerimine, vaid andmepõhine otsuste tegemine,” rääkis Soom meediaagentuuri muutunud olemusest.
Tirs rõhutas, et brändi mõõtmisel ei saa piirduda pelgalt tuntusega. „On palju tuntud brände, aga see ei tähenda, et ostuhetkel neid ka eelistatakse. Oluline on küsida, milline mõõdik omab otsest ja tõestatud seost äritulemustega.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Turundus on nagu organism, mis koosneb paljudest komponentidest. Ei tohi lihtsustada üle ja arvata, et panen ühe ühiku sisse ja saan kohe kaks tagasi,“ tõi Õige näite turunduse keerukusest.
Tirs kinnitas Ehrenberg-Bassi instituudi uurimistöö tulemuste põhjal, et brändid kasvavad, kui nad kasvatavad ostjate arvu. "See tähendab, et tuleb olla tarbija jaoks olemas seal, kus ta sinu kategooriat ostab, ja luua seoseid tarbija mõtetes. Lojaalsetelt klientidelt enam suurt kasvu ei tule, uued ostjad on need, kes brändi kasvatavad.”
Saadet juhib Hando Sinisalu.
Kuidas mõõta turundust nii, et see päriselt ärile väärtust looks?
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele