• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,24%39 880,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,24%39 880,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • 09.10.13, 06:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rongid jäägu segaduse kiuste rööbastele

Reisirongide seismapanemisega ei ähvardata Eestis just kuigi sageli. Veel vähem rongifirma omaniku poolelt, mitte näiteks ametiühingute suu läbi. Aga just selline omalaadne tööandja streigiähvardus jõudis avalikkuse ette eelmisel nädal, kui Edelaraudtee lubas uuest aastast oma rongiliikluse seisma panna.
Hiljem küll Edelaraudtee omanik Marcel Vichmann kohendas, et Edelaraudtee soov on ikkagi reisijate vedu jätkata 2014. aasta lõpuni, nagu näeb/nägi ette nende algne leping riigiga. Majandusministeerium teatavasti soovib Edelaraudtee praeguste liinide rööbastel järgmisest aastast sõitmas näha Elektriraudtee/Elroni käsutusse antavaid uusi oranže diiselronge ning on lepingu Edelaraudteega lõpetanud. Viimane on mõistagi vaidlustanud Elroni eelistamise ilma avaliku konkursita.
Juba seniste nii- ja naapidi otsuste põhjal võib ennustada, et selles küsimuses on oodata ilmselt veel hulka kohtulahendeid ning kohtutee võib venida palju pikemaks kui selle või isegi järgmise aasta lõpp. Seega on segadust ees ootamas veel küll, eriti aastavahetuse paiku. Rongireisijana oleks aga väga hea meel, kui juriidilised vaidlused ei seiskaks praktilist rongisõitu.
Usutavasti suudetakse siiski kohtuvaidlustega rööbiti reisirongid ikka rööbastel sõitmas hoida. Reisijatele polegi küllap kuigivõrd oluline, kas need on uued ja oranžid või vanad ja rohevalged või hoopis mingi eelnimetatud variantide kombinatsioon. Kindel on aga see, et isegi lühemat sorti paus annaks vahepeal päris palju populaarsust juurde kogunud reisirongiga sõitmisele korraliku tagasilöögi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Peep Talimaa, Peep Talimaa

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele