Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vallad hoidku oma teed korras

    Ettevõtja suurim soov on, et vald ei segaks ega takistaks ausat ettevõtlust. Maaettevõtja loodab ja ootab, et liikumisvõimalused, side, internet ja elektriühendused toimiksid. Ülejäänuga saame ise hakkama, kirjutab Kehtna Mõisa OÜ juhatuse esimees Märt Riisenberg.

    Olen Raplamaal Kehtna vallas tegutseva põllumajandusettevõtte juht. Samuti olen olnud vallavolikogu liige, ka volikogu esimees. Ühelt poolt tean ettevõtjana, mida sooviksin vallalt, ning seejuures tunnetan ka valla nappe rahalisi võimalusi ettevõtja soove täita.
    Mis puutub seadustest tulenevatesse valla ülesannetesse, siis enamasti püütakse kiirelt lahendada kohustusi näiteks ehitus- ja kasutuslubade andmisel, tõendite kirjutamisel jne. Kuna meie kandist on plaanitud läbi minema Rail Balticu trass, siis vallavalitsus ja -volikogu on aktiivselt ja tulemuslikult seisnud ka oma kodanike ja ettevõtjate huvide kaitsmisel selle raudteetrassi planeerimisotsuste kujundamisel. Meie vald pole unustanud pidulikel tähtpäevadel ettevõtjaid tunnustamast. Samas argipäeval tundub vahel, et pidupäeval öeldu ununeb ning ei saada aru, kust vallale raha tuleb.
    Toon näite. Kasutame igapäevaseid toiminguid tehes valla teid, sealhulgas ka teelõiku uue ja vana farmi vahel. Nimetatud valla tee muutub kaks korda aastas kohati läbimatuks. Kui pöördusin valla poole teelõigu remontimise sooviga, siis ei kohanud ma selles küsimuses mõistmist. Vastupidi. Mis sellest, et valla tee, aga suurem kasutaja on ettevõtja. Järelikult tuleb tal endal tee remondikulud kanda. Valla poolt esitati teelõigu remonditööde hinnapakkumine, mida polnud võimalik vastu võtta rahaliste vahendite vähesuse tõttu.
    Ega me lootnudki eurotee ehitamist, soovisime lihtsalt piimaautoga teelõigu ületada nii, et traktor ei peaks seda eest vedama. Tegime vallale ettepaneku, kuidas oleks teelõik võimalik remontida vähemate vahenditega ning meie endi abiga, aga ettepanek ei leidnud toetamist. Tänaseks oleme valla teelõigu kaks läbimatut mülgast parandanud oma raha eest.
    Loodame igatahes, et nii meil kui kõigil teistelgi omavalitsustel jagub valimiste vaheajal tähelepanu ka nende valla teede korrastamiseks, kus ei liigu väga palju valijaid. Tihtipeale teenitakse just seal maksuraha.
  • Hetkel kuum
Paavo Kangur: ostame Ölandi ära
Majandust saab elavdada rahu, aga ajalugu näitab kahjuks pigem pikka konflikti ja seda reaalsust arvestades tuleks meil ka otsuseid teha, arutleb Paavo Kangur arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Majandust saab elavdada rahu, aga ajalugu näitab kahjuks pigem pikka konflikti ja seda reaalsust arvestades tuleks meil ka otsuseid teha, arutleb Paavo Kangur arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Lev Dolgatsjov: iduettevõtetesse investeerimine ei ole teadus, vaid kunst Nipid, kuidas võitjat ära tunda
Äriingel Lev Dolgatsjov avaldas kriteeriumid, mille alusel tunneb tema ära elujõulise iduettevõtte, ükssarvikute teadlikku otsimisse ta aga ei usu.
Äriingel Lev Dolgatsjov avaldas kriteeriumid, mille alusel tunneb tema ära elujõulise iduettevõtte, ükssarvikute teadlikku otsimisse ta aga ei usu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väiketootjate unistus on purunenud: meie pealt hoitakse esimesena kokku
Unistus, et järjest rohkem tarbitakse teadlikult kohalike väiketootjate tooteid, ei ole täitunud, ütles väiketootja Nopri talumeierei peremees Tiit Niilo.
Unistus, et järjest rohkem tarbitakse teadlikult kohalike väiketootjate tooteid, ei ole täitunud, ütles väiketootja Nopri talumeierei peremees Tiit Niilo.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Neeme Korv: Skype'i tegijad trikitavad jälle
Eesti kapital osaleb olulistes tehingutes, kiiresti kasvavad gasellettevõtted ületavad takistusi, aga kas vaeseks saame end ikkagi vinguda, küsib Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Eesti kapital osaleb olulistes tehingutes, kiiresti kasvavad gasellettevõtted ületavad takistusi, aga kas vaeseks saame end ikkagi vinguda, küsib Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Kaitseväe uus juht sai paika
Eesti kaitseväe uueks juhiks saab Andrus Merilo, kes võtab kohused üle Martin Heremilt suvel.
Eesti kaitseväe uueks juhiks saab Andrus Merilo, kes võtab kohused üle Martin Heremilt suvel.
Teadlane: kliimaseaduse eesmärk on vildakas
Rääkides rohepöördest, siis ka autodega tehakse pöördeid. Aga see on juhi otsus, kas pööre toimub sujuvalt ja kaasreisijatele märkamatult või külg ees kummivilina saatel, kirjutab TalTechi doktorant-nooremteadur, kliimaseaduse transpordi ja liikuvuse töögrupi liige Tanel Jairus.
Rääkides rohepöördest, siis ka autodega tehakse pöördeid. Aga see on juhi otsus, kas pööre toimub sujuvalt ja kaasreisijatele märkamatult või külg ees kummivilina saatel, kirjutab TalTechi doktorant-nooremteadur, kliimaseaduse transpordi ja liikuvuse töögrupi liige Tanel Jairus.
Ford heitis Viktor Siilatsi õuele uue konkurendi
Eestis seni ainsana Forde müünud Viktor Siilatsi ettevõte Info-Auto peab nüüd hakkama võistlema Inchcape Motorsiga, kuna viimane sai samuti Fordi ametlikuks edasimüüjaks.
Eestis seni ainsana Forde müünud Viktor Siilatsi ettevõte Info-Auto peab nüüd hakkama võistlema Inchcape Motorsiga, kuna viimane sai samuti Fordi ametlikuks edasimüüjaks.
Maxima Eesti sai uue juhi
Alates 24. veebruarist on Maxima Eestil uus Leedu päritolu juht Diana Gegelytė, alles möödunud aastal Maxima juhi ametisse saanud Kristina Mustonen lahkub ettevõttest.
Alates 24. veebruarist on Maxima Eestil uus Leedu päritolu juht Diana Gegelytė, alles möödunud aastal Maxima juhi ametisse saanud Kristina Mustonen lahkub ettevõttest.
Euroopa karmistas sanktsioone Venemaa vastu
Euroopa Liidu nõukogu võttis vastu 13. Venemaa-vastaste sanktsioonide paketi.
Euroopa Liidu nõukogu võttis vastu 13. Venemaa-vastaste sanktsioonide paketi.