• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.01.15, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Facebookilt 4,5 miljonit töökohta aastas

Kui Facebook oleks riik, siis 1,35 miljardi kasutajaga hõivaks see maailma maade seas rahvastiku arvult teise koha. Kuigi populaarne suhtluskanal tegutseb vähemalt seni veel üksnes virtuaalmaailmas, on sel maailmamajandusele üüratu mõju, vahendab Reuters.
Facebooki asutaja Mark Zuckerberg.
  • Facebooki asutaja Mark Zuckerberg.
  • Foto: EPA
Facebooki poolt konsultatsioonifirmalt Deloitte Touche tellitud värske uuringu järgi oli mullu sotsiaalmeedia kanali mõju maailmamajandusele 227 miljardit dollarit ja kanal aitas luua 4,5 miljonit töökohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuring võttis mõju kaardistamiseks arvesse ettevõtted, mis kasutavad Facebooki lehekülgi, samuti mobiilirakendused ja mängud, mida kasutajad kanali kaudu mängivad, ning mõõtis sellest tulenevat majandustegevust. Samuti võeti arvesse Facebooki loodud online-ühenduse teenused.
Näiteks kui firma reklaamib Facebooki kaudu, on osa müügitulust teenitud otseselt tänu suhtluskeskkonnale. Kui inimesed annetasid sel suvel 100 miljonit dollarit heategevusliku jää-ämbri väljakutse jaoks, oli just Facebooki videoreklaamid üheks oluliseks teguriks.
Ettevõtte tootmisjuhi Sheryl Sandbergi sõnul usuvad inimesed, et tehnoloogia loob töökohti tehnoloogiasektoris ja hävitab neid mujal, kuid uuringu järgi ei vasta see tõele. Ta toonitas, et Facebook aitab luua uusi väikefirmasid alates moeärist kuni fitnessini ja tõi näiteks grupi noori India naisi, kes alustasid Facebooki kaudu juuste aksessuaaride äri, ning ühe ameeriklanna, kes alustas läbi sotsiaalmeedia rõivaste müümist.
Uuring tuli välja ajal, mil mitmest väljakujunenud tööstusharust kostub kriitikat uute veebipõhiste idufirmade suhtes. Selliste nagu taksoteenuseid pakkuv Uber Technologies või majutuskohti vahendav Airbnb, sest need hiilivat mööda regulatsioonidest ja seadvat surve alla traditsioonilise takso- ja hotelliäri.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele