Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müügimeesteta ettevõte müüs 320 miljoni eest tooteid

    EttevõtjaFoto: epa

    Äritarkvara müüv Austraalia ettevõte Atlassian müüs möödunud aastal 320 miljoni dollari eest tooteid. Sealjuures puudub ettevõttel oma müügimeeskond.

    Müügikõned tüütavad paljusid inimesi, nii neid, kelle poole pöördutakse kui ilmselt ka neid, kes seda tööd päevast päeva tegema peavad. Nõnda on Austraalia äritarkvara müüv ettevõte Atlassian avastanud, et müügitööd saab teha väga edukalt ka ilma müügimeeskonnata.
    „Kliendid ei taha müügimehele helistada, kui neil seda vaja pole. Selle asemel külastavad nad veebilehte ja otsivad oma küsimustele ise vastuseid,“ selgitas Atlassiani juht Scott Farquhar.
    Viimase kümne aasta jooksul on tehnoloogiaettevõtete lähenemine müügitööle palju muutunud. Kuna klientide jaoks on valik erinevate variantide vahel vaat et piiritu, pakuvad ettevõtted erinevaid magusaid lahendusi: tasuta prooviperioode ning baasversioone, samuti tehakse erinevaid pakkumisi.
    Kõige selle taustal paistab Atlassian silma: ettevõte on tegutsenud 14 aastat ning alates börsile minekust möödunud aasta detsembris on ettevõtte väärtuseks hinnatud 5 miljardit dollarit. Ettevõtte tarkvara kasutab enam kui 100 ettevõtet ning paljud riskikapitalistid on öelnud, et nad imetlevad ettevõtte strateegiat ning on isegi huvitatud selle üle võtmisest.
    Farquhar selgitab, et ettevõtte edu pole seotud pimeda õnnega. Atlassian rajati ajal, mil Farquhar ning ettevõtte kaasjuht ning –omanik Mike Cannon-Brookes olid veel University of South Walesis IT-tudengid. Tulevased firmaomanikud ei teinud müügikampaaniaid, kuna nad lihtsalt ei teadnud, mil viisil äritarkvara peaks üldse võimalikele klientidele pakkuma. Seega lootsid nad vaid sellele, et sõna levib ning nõnda tulevad ka kliendid.  
    Ettevõtte esimene läbimurre saabus vaid mõned kuud hiljem, aastal 2002, kui nende veebisait lubas ettevõtetel alla laadida tasuta prooviversiooni. Ostuvõimalust ettevõtte veebilehel aga veel polnudki. Seetõttu saabus enamik tellimusi faksi teel. Ühel päeval saabus faks American Airlinesist: ettevõtte IT-meeskond oli teinud nii allalaadimise kui programmi seadistamise ilma Atlassiani abita. „See oli meie jaoks pöördepunkt,“ lausus Farquhar ning lisas, et siis said noored ettevõtjad aru, et nende ärimudel töötab ka ilma hiiglasliku müügimeeskonnata.
    Esimese tellimuse eest maksis American Airlines 800 dollarit. Selle aasta käibeks prognoositakse Atlassianile 450 miljonit dollarit. Möödunud aastal kujunes käibeks 320 miljonit dollarit. Ettevõtte müügi- ja turunduskulutused ulatuvad umbes viiendikuni sellest. Peamiselt kulutab ettevõte erinevatele reklaamidele.
    Atlassiani president Jay Simons lausus, et asjaolu, et neil müügimeeskonda pole, võimaldab ettevõttel hoida hinnad madalamana ning ühtlasi suunata rohkem raha uuringutesse ja arendustegevusse, et toodet veelgi paremaks muuta. Farquhar lausus, et igasugused vahepealsed variandid nagu uudiskirjadega tegelemine ning selle tarbeks meeskonna palkamine, talle ei meeldi. Ta eelistab rahulikku kasvu.
    Võimatu korrata sellist edu
    Mõistagi on Atlassiani suunal tulnud ka omajagu kriitikat ning mitmed eksperdid väidavad, et taolist edu on võimatu korrata. Veelgi enam, selline edulugu ei pruugi kesta enam kaua.
    Nimelt on Atlassiani puhul viidatud, et ettevõte on üles ehitatud mitte investorite, vaid omanike rahaga, mistõttu paneb see väiksema surve firma juhtkonnale ning laseb rahulikult kasvada. „Ma ei usu, et nende edu on korratav,“ lausus Redpoint Venturesi partner Tomasz Tunguz.
    Atlassian seisab silmitsi üha pingelisemaks muutuva turuolukorraga. Sellele viidates märkis Jefferiesi analüütik John DiFucci, et pole kindel, kas Atlassian suudab selle kõige taustal jätkata samasuguse kasvutempoga nagu seni.
    Simmons märkis talle vastuseks, et ettevõte ei leia, nagu seisaks firma kasv kinni just müügimeeste taga. „Seda küsimust on minult viimased kaheksa aastat küsitud. Mis iganes see müstiline sein ka on, me oleksime sinna juba sel juhul vastu jooksnud,“ tõrjus ta kriitikat. 
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.