Tundub, et Apple ei suuda Šveitsi kellatootjatega võistelda – ettevõte loobus kullast nutikellast Apple Watch, mis ei olnud jõukamate klientide seas eriti populaarne, vahendab Bloomberg.
Apple avalikustas eelmise nädala kolmapäeval 2. seeria Apple Watch nutikella, mille rihma valmistas Prantsuse käekotitootja Hermes. Ettevõte loobus aga 18karaadisest kullast nutikellast, mille hind ulatus 17 000 dollarini. See asendati keraamilise kellaga, mille hind algab 1249 dollarist.
Algselt püüdis Apple kella müüa moeaksessuaarina. Nüüd hakati koostööd tegema Nike’iga ning ettevõte püüab kella muuta sportlikuks.
Kullast kell pidi olema luksustoode, aga tuli välja, et Šveitsi kellatootjatega pole mõtet võistelda. Viimased on öelnud, et sajanditepikkune käsitööoskus on määrava tähtsusega ning tehnoloogiasektori gigantide turule tulek neid ei morjenda.
„Apple tunnistas, et kellaturul ei ole nad luksustoode,“ ütles raamatu „The Best of Time: Rolex Wristwatches“ autor James Dowling. „Kusjuures tegemist on kuulutamisega, et nad ei ole enam kellaturul, vaid tervist jälgivate seadmete turul.“
Tippkellatootjate turgu Apple’i nutikell ei mõjutanud. Küll aga vähendas madalama hinnaklassiga kellade müüki ning sundis brändidel nagu Montblanc ja TAG Heuer tegema elektroonilisi uuendusi. Apple oli eelmisel aastal kellade müügikäibelt maailmas Rolexi järel teisel kohal, teatas tegevjuht Tim Cook läinud nädalal.
Kullast nutikellast loobumine näitab, et Apple ei suuda kõrgliiga tegijatele konkurentsi pakkuda, teatas LVMH kellaäri juht Jean-Claude Biver. „Apple’i taandumine andis Šveitsi luksuskellade tootjatele signaali, et tehnoloogia kelladesse ei sobi. Kuna Apple on maailma suuruselt teine kellatootja, siis peaksid veidi madalama hinnaklassi tootjad aru saama, et nad võiksid tehnoloogiat siiski kasutada.“
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.