Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla veokil nimekaid tellijaid

    Tesla veokFoto: epa

    Tesla tutvustas sel nädalal investorite rõõmuks kaht uut sõidukit, veoautot ning sportautot.

    Näib, et investorites on erilist põnevust tekitanud just Tesla elektrimootoriga veoauto. Walmart teatas reedel, et on andnud sisse tellimuse 15 Tesla veokile. Ettevõtte teatel on ostu eesmärk näidata, et Walmart on tulevikust hooliv ettevõte, kes tahab juurutada jätkusuutlikke lahendusi. “Me oleme põnevil, et saame olla ühed esimestest, kes seesuguse sõiduki ostavad,” põhjendas Walmart pressiteates.
    Bloomberg kirjutab, et vahetult pärast Tesla veoki tutvustamist teatas ka USAs Michiganis tegutsev poekett Meijer, et on otsustanud soetada neli Tesla raskekaallast. Juba on tehtud ka 5000 dollari suurune ettemaks iga veoki eest. Ettevõte teatas, et kui ühelt poolt võimaldab Tesla veoauto kasutamine vähendada õhku paisatavate heitgaaside hulka, siis teisest küljest on Teslaga sõitmine ka odavam, mis omakorda võimaldab neil toodete hindu klientide jaoks madalamal hoida.
    Ka USA logistikafirma J.B Hunt Transport Services on juba kuulutanud, et on andnud sisse tellimuse mitme Tesla veoki ostuks. Ettevõtte juht John Roberts selgitas, et ilmselt hakkavad Tesla veokid enim kasutust leidma just lühematel distantsidel.
    Väikeettevõtjate huvi
    Portaali Trucks.com toimetaja Jerry Hirsch märkis CNNile, et Tesla veok võib väiksemate ettevõtete seas üsna populaarseks kujuneda. Ta põhjendas seda sellega, et väikeettevõtetel on reeglina kohalik kliendibaas ning veoauto päevane marsruut on lühem kui suurettevõtete kaubaautodel.
    Veokile on ette heidetud, et see sõidab ühe laadimisega vähem kui samalaadsed sisepõlemismootoriga veoautod päevas keskmiselt. Seetõttu on kriitikud osutanud, et see võib ostuhuvile saatuslikuks saada. Samuti märgivad kriitikud, et näiteks diiselmootoriga autode kasuks räägib ka see, et nende tankimine on oluliselt kiirem kui elektriautode aku laadimine laadimispunktis.
    Laiem mõju autotööstusele
    Hirsch selgitas, et senise info põhjal saab siiski väita, et Tesla veokauto võib osutuda suurte sõidukite seas pioneeriks. Näiteks paikneb Tesla veokis juhiiste kabiini keskel, mitte paremal või vasakul poolel. Seesugune lähenemine peaks Hirschi meelest parandama sõiduki aerodünaamilisi omadusi.
    “Ilmselt hakkavad teised tootjad seda eeskuju järgima. See võib tuua kaasa radikaalseid muudatusi, mille tegemisest seni on hoidutud,” prognoosis ta.
    Tootmist puudutades on Hirsch aga Tesla suhtes pigem kriitiline. Kuigi praegu on lubatud, et esimesed Tesla veokid jõuavad tellijateni juba 2019. aastal, pole Hirsch sugugi veendunud, et ettevõte oma lubadust täita suudab. Teadupärast pole Tesla siiani oma tootmisprognoosidest kinni pidanud. Seetõttu on mõistetav ka küsimus, kas Tesla ikka suudab plaanitud viisil veoautosid toota, kui hoopiski akuutsem teema on see, kuidas rahvaautoks ristitud Model 3 tehaseväravatest kiiremini välja veerema saada.
    Wall Streetile läheb peale
    Kuigi Wall Streetil on Tesla suhtes palju kriitilisi arvamusi, näib siiski, et uued sõidukid on pannud investorid ettevõttesse taas armuma. Tesla aktsia tõusis reedel 0,8% jagu ning on sel aastal 50%ga plussis.
    Siiski märgib Hirsch, et Tesla pole ainus veoautosid tootev ettevõte, kes tahab pakkuda rohelisi lahendusi. Ka näiteks Saksa autogigant Daimler tuleb õige pea välja oma elektrimootoriga veokiga.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Iraani-Iisraeli konflikt lennutab nafta hinda Lootus intresside langetamiseks kahaneb
Hiljutine Iraani rünnak Iisraelile tähendab analüütikute hinnangul tõusu nafta ja kulla hinnale, reaktsioon aktsiabörsidel jääb hoolimata üksikutest suurematest kõikumistest pigem tagasihoidlikuks.
Hiljutine Iraani rünnak Iisraelile tähendab analüütikute hinnangul tõusu nafta ja kulla hinnale, reaktsioon aktsiabörsidel jääb hoolimata üksikutest suurematest kõikumistest pigem tagasihoidlikuks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.