Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla veokil nimekaid tellijaid

    Tesla veokFoto: epa

    Tesla tutvustas sel nädalal investorite rõõmuks kaht uut sõidukit, veoautot ning sportautot.

    Näib, et investorites on erilist põnevust tekitanud just Tesla elektrimootoriga veoauto. Walmart teatas reedel, et on andnud sisse tellimuse 15 Tesla veokile. Ettevõtte teatel on ostu eesmärk näidata, et Walmart on tulevikust hooliv ettevõte, kes tahab juurutada jätkusuutlikke lahendusi. “Me oleme põnevil, et saame olla ühed esimestest, kes seesuguse sõiduki ostavad,” põhjendas Walmart pressiteates.
    Bloomberg kirjutab, et vahetult pärast Tesla veoki tutvustamist teatas ka USAs Michiganis tegutsev poekett Meijer, et on otsustanud soetada neli Tesla raskekaallast. Juba on tehtud ka 5000 dollari suurune ettemaks iga veoki eest. Ettevõte teatas, et kui ühelt poolt võimaldab Tesla veoauto kasutamine vähendada õhku paisatavate heitgaaside hulka, siis teisest küljest on Teslaga sõitmine ka odavam, mis omakorda võimaldab neil toodete hindu klientide jaoks madalamal hoida.
    Ka USA logistikafirma J.B Hunt Transport Services on juba kuulutanud, et on andnud sisse tellimuse mitme Tesla veoki ostuks. Ettevõtte juht John Roberts selgitas, et ilmselt hakkavad Tesla veokid enim kasutust leidma just lühematel distantsidel.
    Väikeettevõtjate huvi
    Portaali Trucks.com toimetaja Jerry Hirsch märkis CNNile, et Tesla veok võib väiksemate ettevõtete seas üsna populaarseks kujuneda. Ta põhjendas seda sellega, et väikeettevõtetel on reeglina kohalik kliendibaas ning veoauto päevane marsruut on lühem kui suurettevõtete kaubaautodel.
    Veokile on ette heidetud, et see sõidab ühe laadimisega vähem kui samalaadsed sisepõlemismootoriga veoautod päevas keskmiselt. Seetõttu on kriitikud osutanud, et see võib ostuhuvile saatuslikuks saada. Samuti märgivad kriitikud, et näiteks diiselmootoriga autode kasuks räägib ka see, et nende tankimine on oluliselt kiirem kui elektriautode aku laadimine laadimispunktis.
    Laiem mõju autotööstusele
    Hirsch selgitas, et senise info põhjal saab siiski väita, et Tesla veokauto võib osutuda suurte sõidukite seas pioneeriks. Näiteks paikneb Tesla veokis juhiiste kabiini keskel, mitte paremal või vasakul poolel. Seesugune lähenemine peaks Hirschi meelest parandama sõiduki aerodünaamilisi omadusi.
    “Ilmselt hakkavad teised tootjad seda eeskuju järgima. See võib tuua kaasa radikaalseid muudatusi, mille tegemisest seni on hoidutud,” prognoosis ta.
    Tootmist puudutades on Hirsch aga Tesla suhtes pigem kriitiline. Kuigi praegu on lubatud, et esimesed Tesla veokid jõuavad tellijateni juba 2019. aastal, pole Hirsch sugugi veendunud, et ettevõte oma lubadust täita suudab. Teadupärast pole Tesla siiani oma tootmisprognoosidest kinni pidanud. Seetõttu on mõistetav ka küsimus, kas Tesla ikka suudab plaanitud viisil veoautosid toota, kui hoopiski akuutsem teema on see, kuidas rahvaautoks ristitud Model 3 tehaseväravatest kiiremini välja veerema saada.
    Wall Streetile läheb peale
    Kuigi Wall Streetil on Tesla suhtes palju kriitilisi arvamusi, näib siiski, et uued sõidukid on pannud investorid ettevõttesse taas armuma. Tesla aktsia tõusis reedel 0,8% jagu ning on sel aastal 50%ga plussis.
    Siiski märgib Hirsch, et Tesla pole ainus veoautosid tootev ettevõte, kes tahab pakkuda rohelisi lahendusi. Ka näiteks Saksa autogigant Daimler tuleb õige pea välja oma elektrimootoriga veokiga.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Swedbank: uus korter jääb enamikule kättesaamatuks
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.
Raadiohommikus: kuhu panna 1000, 10 000 ja 100 000 eurot?
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.