Tesla veokil nimekaid tellijaid

19. november 2017, 07:15
Tesla veok
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171119/BORS/171119709/AR/0/AR-171119709.jpg

Tesla tutvustas sel nädalal investorite rõõmuks kaht uut sõidukit, veoautot ning sportautot.

Näib, et investorites on erilist põnevust tekitanud just Tesla elektrimootoriga veoauto. Walmart teatas reedel, et on andnud sisse tellimuse 15 Tesla veokile. Ettevõtte teatel on ostu eesmärk näidata, et Walmart on tulevikust hooliv ettevõte, kes tahab juurutada jätkusuutlikke lahendusi. “Me oleme põnevil, et saame olla ühed esimestest, kes seesuguse sõiduki ostavad,” põhjendas Walmart pressiteates.

Bloomberg kirjutab, et vahetult pärast Tesla veoki tutvustamist teatas ka USAs Michiganis tegutsev poekett Meijer, et on otsustanud soetada neli Tesla raskekaallast. Juba on tehtud ka 5000 dollari suurune ettemaks iga veoki eest. Ettevõte teatas, et kui ühelt poolt võimaldab Tesla veoauto kasutamine vähendada õhku paisatavate heitgaaside hulka, siis teisest küljest on Teslaga sõitmine ka odavam, mis omakorda võimaldab neil toodete hindu klientide jaoks madalamal hoida.

Ka USA logistikafirma J.B Hunt Transport Services on juba kuulutanud, et on andnud sisse tellimuse mitme Tesla veoki ostuks. Ettevõtte juht John Roberts selgitas, et ilmselt hakkavad Tesla veokid enim kasutust leidma just lühematel distantsidel.

Väikeettevõtjate huvi

Portaali Trucks.com toimetaja Jerry Hirsch märkis CNNile, et Tesla veok võib väiksemate ettevõtete seas üsna populaarseks kujuneda. Ta põhjendas seda sellega, et väikeettevõtetel on reeglina kohalik kliendibaas ning veoauto päevane marsruut on lühem kui suurettevõtete kaubaautodel.

Veokile on ette heidetud, et see sõidab ühe laadimisega vähem kui samalaadsed sisepõlemismootoriga veoautod päevas keskmiselt. Seetõttu on kriitikud osutanud, et see võib ostuhuvile saatuslikuks saada. Samuti märgivad kriitikud, et näiteks diiselmootoriga autode kasuks räägib ka see, et nende tankimine on oluliselt kiirem kui elektriautode aku laadimine laadimispunktis.

Laiem mõju autotööstusele

Hirsch selgitas, et senise info põhjal saab siiski väita, et Tesla veokauto võib osutuda suurte sõidukite seas pioneeriks. Näiteks paikneb Tesla veokis juhiiste kabiini keskel, mitte paremal või vasakul poolel. Seesugune lähenemine peaks Hirschi meelest parandama sõiduki aerodünaamilisi omadusi.

“Ilmselt hakkavad teised tootjad seda eeskuju järgima. See võib tuua kaasa radikaalseid muudatusi, mille tegemisest seni on hoidutud,” prognoosis ta.

Tootmist puudutades on Hirsch aga Tesla suhtes pigem kriitiline. Kuigi praegu on lubatud, et esimesed Tesla veokid jõuavad tellijateni juba 2019. aastal, pole Hirsch sugugi veendunud, et ettevõte oma lubadust täita suudab. Teadupärast pole Tesla siiani oma tootmisprognoosidest kinni pidanud. Seetõttu on mõistetav ka küsimus, kas Tesla ikka suudab plaanitud viisil veoautosid toota, kui hoopiski akuutsem teema on see, kuidas rahvaautoks ristitud Model 3 tehaseväravatest kiiremini välja veerema saada.

Wall Streetile läheb peale

Kuigi Wall Streetil on Tesla suhtes palju kriitilisi arvamusi, näib siiski, et uued sõidukid on pannud investorid ettevõttesse taas armuma. Tesla aktsia tõusis reedel 0,8% jagu ning on sel aastal 50%ga plussis.

Siiski märgib Hirsch, et Tesla pole ainus veoautosid tootev ettevõte, kes tahab pakkuda rohelisi lahendusi. Ka näiteks Saksa autogigant Daimler tuleb õige pea välja oma elektrimootoriga veokiga.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. November 2017, 01:29

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing