• Jaga lugu:

    Dropbox – ettevõte, kelle hävingut tehnoloogiagigandid ootaksid

    Dropboxist saab üks viimase aja suurimaid tehnoloogia-IPOsid.Foto: Shutterstock.com

    Dropbox on hoolimata arvukatest kosilastest suutnud siiski nii-öelda vallaliseks jääda.

    Selle aasta oodatumate IPO-de nimekirja on kantud ka Dropbox, millele Apple’i kunagine juht Steve Jobs juba aastaid tagasi silma peale pani.
    Nimelt kutsus Jobs 2009. aastal Dropboxi juhi Drew Houstoni 15minutilisele kiirkohtumisele. Sõnum oli lühike ja selge: Apple tahab Dropboxi ära osta. Huston vastas lakooniliselt, et pole müügist huvitatud.
    Huston meenutas ühte intervjuud, kus ütles Jobsi väitvat midagi sellist: “Me veel saame teid kätte.” Ilmselgelt viitas Jobs toona oma plaanile luua Dropboxile konkurent. Aastal 2011 sündiski iCloud.
    Hoolimata sellest on Dropbox endiselt elus ning loodab viimaste aastate potentsiaalselt suurimal IPO-l kaasata investoritelt pea 650 miljonit dollarit. Ettevõtte väärtust hinnatakse 7,4 miljardile.
    Lisaks Apple’ile on ka Google ja Microsoft välja tulnud pilvelahendusega, kus kasutajad oma dokumente, pilte ja muid faile hoida saavad. Dropbox on teatanud, et tulevikus saab konkurents olema ilmselt veelgi vingem.
    Ettevõtetele andmete pilves hoiustamise teenust pakkuv Box läks börsile 2015. aastal. “Meie tegime oma ettevõtted enne seda, kui suured rivaalid omadega välja tulid,” ütles ettevõtte juht Aaron Levie.
    Seetõttu on Dropboxi investorid märganud, et Hustoni kasuks räägib tema kalkuleeriv mõistus. “Paljusid teisi võiks häirida see, et konkureerivateks ettevõteteks on firmad, kelle koguväärtus on mitu triljonit dollarit. Aga teda mitte,” ütles Dropboxi investor Hadi Partovi CNNile.
    Rivaalid siiski hirmutavad
    Tegelikult oleks võrdlemisi naiivne mõelda, et investorid Dropboxi vastu ülemäära suurt huvi tunnevad. Hoolimata sellest, et ettevõte on omas valdkonnas pioneer, võivad suured konkurendid väiksemale kiiresti 1:0 teha.
    Manhattan Venture Partnersi uuringute juht Santosh Rao märkis CNN-ile, et tegelikult pole tarvis ilmtingimata Dropboxi, et kõiki selle pakutavaid teenuseid kätte saada. “Ilma Dropboxita suudaks elada küll,” ütles ta.
    Viimane ei tähenda mõistagi, et Dropbox hukule oleks määratud. Rao tõdes siiski, et ilmselt ootab Dropboxi ees pigem Twitteri kui Facebooki saatus. “Sellel pole küll masse võluvat efekti nagu näiteks Facebookil, kuid on pigem nišiturg,” selgitas ta, märkides, et tegu pole sugugi halva asjaga.
    Asjalikud majandusnäitajad
    Dropbox jõudis möödunud aastal esmakordselt 1 miljardi dollari suuruse käibeni. Sellest hoolimata maadleb ettevõte endiselt nukrate kahjuminumbritega, mis jäid möödunud aastal 100 miljoni dollari juurde.
    Siiski ei saa öelda, et tehnoloogiastandardeid arvestades asjalood kehvad oleksid. Kui võtta arvesse näiteks Snapchati käekäiku, siis on Dropboxil perspektiiv parem: erinevalt Snapchatist ei ole Dropboxi kahjuminumbrid ajas kasvanud.
    Samuti ütlevad analüütikud, et Dropboxi väärtus, mida hinnatakse 7,4 miljardi juurde, on igati mõistlik.
    Renaissance Capitali analüütik Matt Kennedy ütles CNN-ile, et esmapilgul ei tundu Dropboxi IPO õudus olevat, kuna eksperdid ei too ettevõtte IPOle hinnangut andes paralleele ebaõnnestunud börsileminekutega.
    Tehnoloogiamaailmas on lähiaastail oodata põnevat IPO-aega. Jagamismajanduse tuntud esindajad Lyft, Uber ning Airbnb peaksid börsile minema. Muusika striimimise keskkond Spotify teatas mõni päev tagasi, et ettevõtte aktsiatega saab hakata kauplema 3. aprillil New Yorgi börsil.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.