Kaspar Allik • 17. aprill 2018
Jaga lugu:

Hiina avab autoturu

VW elektriauto
VW elektriauto  Foto: Scanpix

Hiina avab autoturu välismaistele tootjatele, kirjutab Saksa ajaleht Handelsblatt.

Siiani on välismaised autotootjad saanud tegutseda, kui nad loovad Hiina ettevõttega ühisfirma, milles ei tohi olla suurem kui 50protsendiline osalus. Esimesena peaks sel aastal turg avanema elektriautode ja hübriidide tootjatele, tarbesõidukite piirangud peaks kukkuma 2020. aastal, sõiduautode piirangud 2022. aastal.

Hiina kontsern BYD 114 000 sõidukit

Beijingi BAIC 104 000 sõidukit

BMW 102 000 sõidukit

Tesla 101 000 sõidukit

Volkswagen 70 000 sõidukit

Daimleri aktsionär Geely 67 000 sõidukit

Hiina SAIC 56 000 sõidukit

General Motors 54 000 sõidukit

Toyota 54 000 sõidukit

Nissan 52 000 sõidukit

Uuest olukorrast on kõige rohkem võita Teslal, kes soovib avada tehase Shanghais. Veel võidavad regulatsioonist Daimler ja BMW ning ka General Motors ja Toyota, kelle jaoks oleks tootmine Hiinas võrdlemisi kerge tänu varasematele investeeringutele. Suurema surve alla satuksid Hiina enda autotootjad. 

Saksa autotootjad on varasemalt silma paistnud Hiina ühisettevõtetega. Volkswagen on teinud koostööd komponentide ja autode ehitamiseks Shanghai Automotive Industry Corporationiga alates 1988. aastast ja koos First Automotive Worksiga alates 1991. aastast.

Daimleril on kaks ühisettevõtet koos BYD ja BAICiga, ning Daimleri suuraktsionär on ühtlasi Hiina autotootja Geely omanik Li Shufu.

Traditsioonilised autotootjad peavad tegutsemisega ootama, kuna vanadest ärimudelitest loobumine võib praegu tuua rohkem riske kui võimalusi. 

"Kui suurema turuosa saamine oleks kasumite tõstmiseks hea, siis nad võivad praeguseks olla oma Hiina partneritest liialt sõltuvuses, et neid suhteid lõhkuda," ütles IHS Markiti konsultant James Chao Reutersile.  

Hiina president Xi Jinping on vihjanud ka muudele investeerimistõkete eemaldamisest sellistelt segmentidelt nagu laevade- ning lennukite tootmine. Samuti oodatakse imporditariifide langetamist, et lubada suuremat ligipääsu Hiina turule.

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt