• OMX Baltic0,02%292,74
  • OMX Riga0,22%908,46
  • OMX Tallinn−0,47%1 907,14
  • OMX Vilnius0,3%1 262,22
  • S&P 5000,28%6 662,68
  • DOW 300,08%46 305,25
  • Nasdaq 0,5%22 633,28
  • FTSE 100−0,3%9 424,75
  • Nikkei 2251,76%47 672,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,47
  • OMX Baltic0,02%292,74
  • OMX Riga0,22%908,46
  • OMX Tallinn−0,47%1 907,14
  • OMX Vilnius0,3%1 262,22
  • S&P 5000,28%6 662,68
  • DOW 300,08%46 305,25
  • Nasdaq 0,5%22 633,28
  • FTSE 100−0,3%9 424,75
  • Nikkei 2251,76%47 672,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,47
  • 22.06.18, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Airbus ähvardas Suurbritanniat

Lennukitootja Airbus teatas, et kui britid lahkuvad euroliidust ülepeakaela juba järgmisel aastal, võib see ohtu seada ettevõtte tegevuse Suurbritannias.
Airbus
  • Airbus
  • Foto: Reuters
Airbus kardab, et Suurbritannia lahkub Euroopa Liidust juba uue aasta märtsis, mis tähendab, et üleminekuperioodi sisuliselt pole. Ettevõtte hinnangul läheks järsk Brexit Airbusile maksma miljardeid dollareid.
Tõsi, tänavu märtsis toimunud kõneluste põhjal lepiti kokku, et üleminekuperiood kestab 2020. aasta lõpuni, ent siiski on küsimusi ja probleeme, mis võivad Brexiti varasemaks tuua. Airbusi hinnangul on Brexit Suurbritannia lennundusele nii või teisiti kahjulik. Isegi praegu kokku lepitud üleminekuperiood on lennukitootja sõnul liiga lühike ning tähendab suure tõenäosusega investeeringute ümbermängimist.
Kuigi Airbusi peakontor asub Prantsusmaal Toulouse’is, toimub suur osa tootmistegevusest ning inseneride tööst just Suurbritannias. Üks Walesis asuv tehas toodab Airbusi lennukitele näiteks tiibu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Airbusil on Suurbritannias 14 000 töötajat ning veel 110 000 töötajat saavad tööd kas osaliselt või täielikult seetõttu, et Airbus teeb teiste ettevõtetega koostööd.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele