• OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga−0,09%918,75
  • OMX Tallinn0,16%2 029,95
  • OMX Vilnius0,02%1 219,62
  • S&P 500−0,4%6 370,17
  • DOW 30−0,34%44 785,5
  • Nasdaq −0,34%21 100,31
  • FTSE 100−0,07%9 302,98
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga−0,09%918,75
  • OMX Tallinn0,16%2 029,95
  • OMX Vilnius0,02%1 219,62
  • S&P 500−0,4%6 370,17
  • DOW 30−0,34%44 785,5
  • Nasdaq −0,34%21 100,31
  • FTSE 100−0,07%9 302,98
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • 27.06.18, 21:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa autotootjad suure löögi all

Analüütikute sõnul kujunevad USA presidendi Donald Trumpi kehtestatud tariifid Euroopa autotööstusele tõsiseks peavaluks.
BMW
  • BMW
  • Foto: AFP
“Euroopa Liidust pärit autodele võivad uued tariifid mõjuda märkimisväärselt. USA pakub neile suurimat ja kõrgeimat marginaali. See võib omakorda tähendada, et järgmisel aastal kukub Euroopa autotootjate kasum 7-10% võrra,” kommenteeris Tressis Gestioni peaökonomist Daniel Lacalle, vahendab CNBC.
Euroopa Liit on maailma suurim autode eksportija, samas kui USA on suurim autode importija. Eurostati andmeil importis USA 2016. aastal 254 miljardi euro väärtuses autosid, samas kui Euroopa puhul jäi sama näitaja kõigest 77 miljardi euro juurde.
UBS-i hinnangul peaksid suurima obaduse saama just Saksa autotootjad. UBS-i peaökonomist Ricardo Garcia tõdes, et ilmselt ei maksa Saksa autotootjatel ekspordikasvu oodata. USA tariifide mõju peaks tema kalkulatsioonide kohaselt olema Saksa SKP-le järgmisel aastal umbes 0,2%. Euroopa Liidu majandusele tervikuna aga umbes 0,1%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

UniCrediti ökonomist Erik Nielsel ütles kommentaaris CNBC-le, et Saksa autotööstus saab suure löögi ning sealjuures on oluline, et seda lööki ei anna pehmendada ka ühe kindla poliitikamuudatusega.
Selle aasta esimeses pooles käis Euroopa Liit USA-le välja investeerimiskokkuleppe, mille alusel vähendataks erinevatele toodetele (sh autodele) kehtestatud tariife. Ettepanek võeti aga tagasi, kui Trump kehtestas juuni alguses nii-öelda metallitariifid.
Euroopa Liidu kaubandusvolinik Cecilia Malmström tõdes, et kuigi Euroopa Liit on kehtestanud juba varasemalt autodele veidi kõrgema tariifi kui USA seda Euroopa Liidu autodele teinud on, ei maksa unustada, et muudele kaupadele, näiteks veoautodele, jalanõudele või rõivastele on USA tariifid kõrgemad. Ta lisas, et Euroopa Liidu võimuses pole üleöö kaotada USA autodele kehtiv 10protsendiline tariif, sest vastavalt Maailma Kaubandusorganisatsiooni reeglitele peaks Euroopa Liit tariifi kärpima kõigi maailma riikide suhtes. “Ja ma ei usu, et kõik Euroopa Liidu liikmesriigid on valmis seda tegema,” lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 25 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele