Artikkel
  • Jaga lugu:

    Loovkirjutamine pole ainult turundajate pärusmaa

    Nüüd võiks arvata, et tegu on reklaamiagentuuride copywriter'itele ja muudele loovinimestele mõeldud pöördumisega? Ei ole. Tänapäeval valgub reklaamiteadmine järjest enam reklaamiagentuuridest rahva sekka.

    Uku Nurk on pikaaegse reklaamiagentuuri töökogemusega loovjuht.
    See on loomulik, kuna üha rohkem ettevõtteid kirjutab endale ise reklaame ja loovtekste. Ma ei mõtle siin ainult jõululuuletusi või naljakaid sünnipäevakaarte, vaid blogipostitusi, kodulehe sisutekste, sotsiaalmeediapostitusi ja reklaamide tekste. See aga eeldab ideede genereerimist ja strateegilist mõtlemist.
    Lisan siia kolm ametit, mille puhul ei tundu esialgu, et loovkirjutamise oskus oleks vajalik. Tegelikult aga on.
    1. Tegevjuht
    Jah, lugesite õigesti – tegevjuht. Kui reklaame luuakse ettevõtte sees, peab ju olema keegi, kes reklaame loob. Väiksematel firmadel on sageli turundusjuht ja tegevjuht ühes isiksuses. Tegevjuhtidel on üldiselt ka ettevõtte tulevikuplaanidest kõige selgem nägemus, mistõttu võiksid nad olla just need kõige õigemad inimesed reklaame kirjutama. Loovkirjutamine vajab siiski ka teatavat distantsi ja sihtgrupihoiakut. Luues ise oma ettevõttele reklaame, ei pea aga tegevjuht olema loovgeenius, vaid teadma lihtsaid tõdesid, mida loovkirjutamisel arvestada. See nõuab aga ka distsipliini, mis eeldab teatud protseduuride rakendamist.
    Kui tegevjuht pöördub oma töötaja poole: "Kuule Rain, vaata korra, mis sa arvad, kas selline reklaam oleks lahe?" – siis Rain vastab: "Muidugi on lahe!", sest Rain on juhuslikult ta alluv. Ta võib olla ka tema sõber, aga tema vaatenurk ei kata ikkagi kogu sihtgruppi. Tegevjuhi vaade on alati natuke laiem kui töötajate oma, mistõttu peab ta olema kursis lisaks tegevusvaldkonna- ja finantsteadmistele ka reklaamindusega.
    2. Keegi ettevõttest, kes palkab freelancer'i
    Väga tihti palkavad ettevõtted freelancer'i, agentuuri või kelle iganes, kes täidab loovülesandeid nende eest. Sellisel juhul võib tekkida küsimus: "Miks pean mina teadma loovkirjutamisest midagi, kui ma ju maksan sellele, kes teab?" Küsimus on igati mõistetav. Reklaamide tellimisel on aga rangelt soovitatav olla kursis reklaamitegemise põhimõtetega ja loovtöö käiguga. Ainult nii on võimalik saavutada parim võimalik tulemus.
    Muidu võib juhtuda, et nädala aja pärast hakkab seesama imestaja sekkuma sõnumitesse ja tekstidesse, kuna tema on ju klient, tema maksab. Tavaline inimene ei tea aga üldjuhul, miks peab lihtsal sotsiaalmeedia kampaanial olema strateegia või miks ei saa kasutada reklaamlauses alati neid samu sõnu, mida ettevõte on juba aastaid kasutanud. Sa ei peagi õppima loovkirjutamist selleks, et ise kirjutada, vaid selleks, et osata reklaame tellida.
    3. Büroo assistent
    See on kontori perenaise ametikoht. Kindlasti seisab nimesiltidel väga palju erinevaid nimetusi selle rolli kohta ja ma ei suuda neid siin kõiki välja pakkuda, aga te saate aru, mida ma mõtlen. Keegi ju peab ettevõtte kliendiüritused ja suvepäevad ära organiseerima ning sealjuures ka natuke sisuliselt mõtlema. Sageli on vaja ürituste ideid esitleda ka ettevõtte juhtkonnale ja teistele töötajatele. Väikeste ettevõtete bürootöötajate õlul lasub ka tihtilugu vastutus hallata pisut ettevõtte kodulehte või sotsiaalmeediat. Nii leiabki büroo assistent end korraga loovrollis. Loovkirjutamine ongi õpetus, kuidas loovas valdkonnas süsteemselt mõelda, sest kõik ideed ja ideepojad peavad sobituma kuidagi ka suuremasse pilti.
    Loovkirjutamine muutub aina tähtsamaks just seetõttu, et tänapäeval peavad kõik oskama kõike. No mitte just kõike, aga kas sa oleksid kümme aastat tagasi uskunud, et sa teed täna pilte, töötled neid, kujundad neile tekste ja sõnumeid ja postitad kõikidele vaatamiseks?

    Koolitus: Kuidas kirjutada reklaamtekste?

    Koolitaja: Uku Nurk

    Toimumisaeg: 22. november ja 10. detsember 2019

    Kestus: 2 päeva

    Rohkem infot SIIT.

    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tõnu Mertsina: ettevõtete kasvuväljavaade halveneb
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kristiina Saal: viis soovitust, kuidas leida meeskonda õiged inimesed
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
USA aktsiaturg lõpetas päeva väikeses miinuses
USA aktsiaturg langes teisipäeval kolmandat päeva järjest, kui investorid ootavad juba detsembrikuu Föderaalreservi istungit, mis näitab, millisel määral Föderaalreserv aeglustab intresside tõstmise tempot. Nafta hind teisipäeval kerkis, kui investorid eeldavad, et Hiina lõdvendab Covidi levikust tingitud liikumispiiranguid, mis tooks nafta nõudluse suuremalt tagasi, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg langes teisipäeval kolmandat päeva järjest, kui investorid ootavad juba detsembrikuu Föderaalreservi istungit, mis näitab, millisel määral Föderaalreserv aeglustab intresside tõstmise tempot. Nafta hind teisipäeval kerkis, kui investorid eeldavad, et Hiina lõdvendab Covidi levikust tingitud liikumispiiranguid, mis tooks nafta nõudluse suuremalt tagasi, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Kas ennetada tööstressi või tegeleda tagajärgedega?
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Olulisemad lood

Tallinkist läinud finantsjuht: oli sobilik hetk edasi liikuda
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.