Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida õpetas ametiautode juhtum?

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Rahandusministeeriumi plaan teha aasta tagasi vastu võetud kava vigade parandus väärib kiitust ja annab vajaliku õppetunni, kirjutab Äripäev täna juhtkirjas.

    Äripäev kiidab rahandusministeeriumit aasta tagasi tehtud vigade paranduse kava eest, mis puudutab ametiautode maksustamist. Jah, sõidupäevikud on aeg minevikku jätta. Jah, ametiautode erisoodustusmaksu sõltuvus auto võimsusest on kõige lihtsam ja selgem viis praktilisust ja luksust eristada.
    Seega tuleme pealkirjas toodud küsimuse juurde. Mida me sellest huvitavast kaasusest oma eluteele siis kaasa võtame?
    Esiteks – kilovatipõhine maksustamine aitab just segakasutuses olevate luksussõidu­autode maksustamise teema lahendamisele kaasa. Erisoodustus on enam seotud ­hüve väärtusega. Ja väärtus on seotud mitte hinnaga, vaid masina võimsusega, millega manipuleerida raskem. Võimsam masin on luksuslikum.
    Tuntav maksuerand
    Teiseks – nn Porsche kaubikute probleemi kavandatav maksumuudatus ei lahenda. Kui vanasti oli uute kaubikute müük selge ja kiire majanduskasvu indikaator, siis eelmisest aastast on kaubikute müüginumbrites selgelt tunda kaubikutele tehtud maksuerandi maitset.
    Seega, kes tahab ja oskab, saab maksuerisust edaspidigi ära kasutada. Siinjuures tasub lisada, et ära kasutamine ei tähenda ebaseaduslikkust. Lihtsalt, milleks maksta rohkem, kui saab olematu, mõistliku või vähese riskiga maksta vähem? Ehkki riigivõimu eesmärgiks peaks olema võimalikult ühtsete mängureeglite kehtestamine kõigile.
    Maksuamet leebus
    Kolmandaks – seesama risk maksuametiga vaidlustesse sattuda kahanes tunduvalt, kui maksuamet loobus aasta tagasi tulenevast suurest kriitikast nn jälitustegevusest, ja ei luura enam spordiklubide parklates, kas seal on tööajal täielikult töösõitudeks registreeritud sõidukeid. Seetõttu on maksuametil praegu keeruline deklareeritust teistsugust autokasutust tagantjärele ära tõestada.
    Neljandaks õppisime jälle, et kogu võimaliku jama maksuseaduste muutmisest ei saa maksuameti kaela lasta. Praegu realiseerunud ohtudele viidati üle aasta tagasi, kuid seaduse väljatöötajad lootsid, et küll viimastel aastatel heade tulemustega silma paistnud maksuamet kastanid tulest välja ja paberile kirjutatud raha majja toob. Ei toonud. Ja ei pidanudki tooma, sest süsteem suunas ostma kaubikuid ja üldse tähendab maksuarvestuse keerukamaks muutumine reeglina alati maksulaekumise vähenemist.
    Ei tasu oodata
    Viiendaks – kui on näha, et asi ei tööta, loodetavat laekumist ei tule ja ettevõtjale asi lihtsamaks ei lähe, ei tasu nii kaua venitada, kui praegu rahandusministeerium tegi. Kill-strateegia ehk eesmärki mitte täitva tegevuse lõpetamine ja tegevusplaani muutmine on ettevõtluses ellujäämise üks põhialuseid. Erasektoris ei kehti alati ütlus „parem hilja, kui mitte kunagi“, sest veidi hilja võib olla ka fataalselt hilja patsiendi ravimiseks. Ka avalik sektor peab kiiremini reageerima.
    Toimetus loodab, et kavandatav auto võimsuse põhine erisoodustuse arvestus üldist keskmist maksutõusu sõiduautode tööalasele kasutamisele ei tähenda. Tavaliselt on igasuguste segaduste likvideerimise varjus lihtsam maksumäärade tõusu peenhäälestus läbi viia.
    Meest sõnast, rahandusminister!
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.