Poliitilise kommunikatsiooni ekspert, konsultatsiooniettevõtte Miltton juht Annika Arras ütleb ka, et hoolimata vastuväidetest töötab poliitiline reklaam endiselt. Eriti nüüd, mil välireklaam on lubatud kuni valimispäevani.
"Kõikvõimalikud uuringud näitavad, et poliitiline reklaam töötab," rõhutab Annika Arras. Inimeste mentaalne reklaamiblokeerija ei tööta, eriti välireklaami puhul, mida polegi kuidagi võimalik vältida. Tänavuse valimiskampaania eripära on just see, et valimisagitatsiooni võib teha kuni valimispäevani välja.
Plakatitel on ka uued tulijad, ehkki uute tulijate ihalus paistab neil valimistel väiksem kui varem.
"Olukorras, kus inimesed otsivad turvatunnet - eriti tänases julgeolekuolukorras - ei ole eksperimenteerimine inimestele väga meeltmööda. Tuge otsitakse neilt, kel on kogemust," selgitab Arras. Nõnda toetavad ka näiteks sotsiaaldemokraatide või Eesti 200 toetajad peaministrina just Kaja Kallast.
Kas see tähendab, et Reformierakonnal on suur koalitsioon juba koos?
"Spekuleerida võib kõike, aga koalitsioon kujuneb reaalse valimistulemuse pinnalt. Aga mida see näitab, on see, et tahe (koalitsiooniks - toim) on olemas. Kuid midagi ära see kindlasti ei otsusta," vastab Arras.
Annika Arrasega vestles tänavusest valimiskampaaniast ja poliitreklaami toimeloogikast saatejuht Indrek Lepik.
Foto autor: Liis Treimann
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.