• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 5000,00%5 985,38
  • DOW 300,00%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,62%8 080,39
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,87
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 5000,00%5 985,38
  • DOW 300,00%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,62%8 080,39
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,87
  • 18.10.24, 10:27

Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
  • Stiine Reintam
Idanaabri tekitatud GPSi häired on muutunud tavapäraseks

See, et Venemaa häirib Eestis maanduvate lennukite GPS-signaale, on muutunud lennunduses tavapäraseks, rääkis Lennuliiklusteeninduse juhatuse esimees Ivar Värk.

Me saame regulaarselt GPSi häirete teavitusi, tõdes Värk Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Tema sõnul on see muutunud tavapäraseks reaalsuseks, et ida poolt signaalide kättesaamist tõkestatakse.

Värk ütles, et keskmiselt kümme õhusõidukipilooti teavitab päevas kehvadest signaalidest, kuid ka nende jaoks on olukord juba normaalne ning tõenäoliselt on häiringuid kümme korda rohkemgi.

Värk selgitas, kuidas häiringute taustal õhusõidukid ikkagi maanduda saavad ning milliseid süsteeme maandumiseks kasutatakse. Samuti rääkis ta õhuseiresüsteemide kaasajastamisest ning kuidas meretuulepargid lennukeid häirivad.

Intervjueeris Karl-Eduard Salumäe.

Foto autor: Liis Treimann

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele